Gå til innhold

Hadde dere godtatt dette?? Ang delt omsorg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og pappaen til eldstejenta (5 1/2 år) har delt omsorg, men etter at han ble singel, sender han jenta til foreldrene sine, så denne uka har hun vært der fra tirsdag til i dag, og jeg måtte avtale henting med de. Jenta har det kjempebra der, det eneste negative der er at hun ikke dusjer når hun er der, ikke etter fjøset engang...

Jeg syns det er greit at hun er der, men ikke hele uka, han bør kunne ha henne litt selv da!! Det er den andre perioden "hans" at han ikke har hatt henne da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal dere med delt omsog om ikke han har henne da?

nei, det hadde jeg aldri funnet meg i..

Kanskje et kort og dumt svar men det mener jeg...

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke godtatt. Poenget er at jo at hun skal tilbringe tid med pappa'n sin. Hva er vitsen med delt omsorg hvis han gir blaffen?

Egoistisk oppførsel.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke likt det, men år det er sagt bestemmer han faktisk like mye som deg. Og han bestemmer i de periodene som han har ansvaret.

Sån er det bare.

Jeg hadde kanskje tatt det opp med han og lurt på om han egentilg ønsker mer frikhet, i tilfelle kan du vere grei og ta henne mer.

Skrevet

Så kjekt for han han da....slippe barnebidrag og ansvaret i samme pakke. Nei jeg hadde ikke godtatt det. Synes synd på jenta som pappan ikke vil være sammen med.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke godtatt.

Klart er det viktig at hun har et godt forhold til farmor og farfar, men det skal ikke være dem hun bor hos.

Dersom det fortsetter slik bør dere vurdere å overføre endel av samværstiden hans til deg, også kan hun heller få dra på overnatting til besteforeldrene etter avtale.

Skrevet

Nei da flytter hun jo mellom 3 plasser, syns jeg ikke er noe greit...

Vi hadde også delt omsorg til barnefar ble singel.

Da merket vi det veeeldig godt på gutten vår at ikke alt var som det skulle, så nå har vi han vanlig. Dvs, far annenhver helg osv.

Skrevet

Han har faktisk antydet til min søster at han ikke ønsker å ha henne så masse, men ikke råd til å betale bidrag. Jeg sa til han at det ikke gjør meg noe om jeg har henne mer enn avtalt, og kommer ikke til å kreve bidrag, bare vi deler utgifter slik som nå.

Jeg har jo også en del barnevakt ettersom jeg jobber kveld to ganger i uka, og to dager slutter klokka fem, men barna har fri på formiddagen når jeg jobber kveld da. Så tenkte i den første perioden at jeg ikke hadde så mye å si, men når det skjedde to ganger, og han er bare innom en snartur iløpet av denne perioden, da skjønner jeg ikke vitsen med at han skal ha henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...