Gå til innhold

Dere som kan medisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor er den beste plassen å sette Embla før veneflon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppå hånda?

Skjønte ikke helt hva du mener..

Skrevet

Den skal settast oppå handa ca 1 time før veneflon settast:)

Skrevet

Ja, he,he.......dårlig formulert av meg...Har vært utfor at noen foretrekker på siden av handa, men er på toppen det beste?

Skrevet

Når barn skal ha veneflon er det vanlig å bruke emblakrem oppå begge håndbakene og en på armen der man vanligvis tar blodprøver (herregur....står helt stille her....hva heter det da?)......-greit å ha et alternativ om det ikke lykkes på første forsøk :)

Skrevet

Embal kan du sette en trygg plass, hvis hun er under 10 år, bør hun ha tilsyn..hehe, kunne ikke dy meg

Emla derimot, settes på oppsiden av hånden, der blodårene synes best. Ca midt på.

Skrevet

Du tenker kanskje på "kandidatens trøst":)? Det er den blodåra som går opp på sida(over tommelen) på handleddet. Den kan bli brukt, men det mest vanlige er på handa (når det er anestesien som setter den).

Skrevet

Takk,takk..............og jeg er godt over 10 år - så det skal nok gå bra!:)

Skrevet

Midt på toppen av hånda er det vanigste stikkstedet, men på siden, der over tommelen, ligger den åren som blir kalt "kandidatens trøst", den det tys til når de andre ikke duger. Kan være litt vondere der, pluss at den ligger litt keitete til, lett å dunke borti når den skal stå en stund

Skrevet

Ser jeg kan ikke skrive en gang. EmbLA er jo et jentenavn, plasteret du skal ha heter emla.

Lykke til da, men veneflonsetting. Går så fint atte, er over på et øyeblikk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...