Gå til innhold

Har hatt dåp i dag ;-)


petite fleur

Anbefalte innlegg

Har drevet og laget mat i dagesvis, og familie og venner har vært her og laget mat. Så snille, alle sammen;-). Etter å ha støvsugd, vaska, ommøblert og dekket på til 16 stk i går var jeg helt skutt og gikk til sengs 21.15 ;-o Viste seg at det ikke var så dumt, siden dåpsbarnet fant ut han skulle våkne kvart på 5.....pleier å sove til 7, så ble litt overrasket ja. Etter flasken sovnet han heldigvis til kl 8, og da finner jeg ut at kjøkkenet er bomba;-( Moren til samboeren var så snill å lage kake til oss, men hun rydda ikke opp etter seg, og jeg som hadde SÅ mye å gjøre.... Men fikk da satt på ovnen og stekt potetbåter, lagde salat og snittet asparges, så vekket jeg samboeren og fikk han til å rydde kjøkkenet mens jeg krøllet håret. Så kom søsteren min og ordna håret mitt, det ble såååå fint, flinke søstern;-)

 

Skulle egentlig sjekke om jeg passa bunaden før jeg dro (har vært på superslankern i 4 uker for å komme inn i bunaden, men prøvde den på onsdag og da var det 2 knapper jeg ikke fikk igjen på vesten...Tenkte å prøve den før vi dro til kirka for å se om det hadde skjedd et mirakel, men fikk ikke tid....)Da håret og sminken var ferdig hadde jeg 4 minutter på meg før vi måtte kjøre, så jeg bare hoppa rett i backup-antrekket, he he;-)

 

Nurket gråt masse i kirka, han har begynt å bli så var på lyder (har deres babyer begynt med det?), så hver gang orgelet satte i gang, gråt han. Gråt når han fikk vann på hodet også, ja ja;-) Dro hjem og fikk putta lille trøttingen til sengs, så var det matlaging i et hattefokk. Skulle varme poteter, asparges, kjøttkaker, kjøttboller i tomatsaus, kyllingvinger, kyllingspyd og foccacia på kortest mulig tid. Sikringa gikk og tjo og hei;-) Gikk bra da, og folk likte maten. Var heldigvis en uformell stemning, akkurat som jeg ville ha det. Poden våknet og gikk fra fang til fang, nå var han smørblid;-)

 

Fikk masse fine gaver og 6000 kroner, føler jeg fikk pratet med alle og at alle koste seg. Fornøyd med dagen, men glad den er over;-) Har tenkt og planlagt i ukesvis, blir slitsomt det også.

 

Ser at dette ble fryktelig langt, men hadde bare lyst å dele denne flotte dagen med dere! Hva med dere, hadde dere en fin dåpsdag/ navnefest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at dere hadde en fin dag og at det gikk så bra! Mya arbeid du hadde med det!

Vi hadde også en fin dag. Minsten var 7 uker da vi hadde barnedåp. Siden vi har to storesøsken valgte vi å gjøre det så lettvint som mulig med koldtbord som vi bestilte og kakene lagde svigermor og ene søstra mi samt at vi bestillte en ferdig og serverte is. Is er et must hos oss for det er det eneste ungene vil ha!

Men det var da en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så slink du er som ordner selv!

her blir det koldtbord til helgen...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi hatt økonomi til det, hadde jeg nok bestilt noe av maten ja;-) Begynte å kjøpe inn mat og pynt for flere måneder siden for å spre utgiftene, he he....

 

Trodde nesten jeg var den siste til å ha dåp her i oktoberklubben, godt å høre at det ikke bare var vi som ikke forhastet oss......Du får ha en fin dåp til helga da, mamman til Emma ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde også dåp denne dagen, men hadde koldtbord. stor familie på begge sider så det eneste som fungerte. men jeg fikk masse hjelp av mamma, ene tanta mi, søster`n og ei venninne. herregud som vi jobba. men det gikk. alt blei vellykket og alle var storfornøyd. da vi hadde kommet hjem i 18 tida skulle jeg legge guttungen ca 30min seinere, vipps der sovna mamma også gitt. tok på for både store og små dette gitt. veldig koselig, men glad jeg er ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...