Gå til innhold

Min svigermor syntes jeg er helt bak mål som...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velger å amme lillegutt til han er to år selv om jeg skal ha en til.

Sa at jeg kom til å amme han på kvelden før han legger seg en god stund til. Hun ristet bare på hodet og lo...

Hun er mester i å få meg til å føle meg som en idiot!

Jeg føler for å fortsette litt i det små og eg syntes ikke hun skal legge seg opp i det så lenge det er anbefalt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigermødre er til for å gjøre sånt de:p

Skrevet

Ikke bry deg om det, dette er det du som bestemmer! :o)

Skrevet

Da hadde jeg latt være å fortelle henne sånne ting ;-)

Forresten er det ikke sikkert han vil die så lenge uansett. Begge mine har avsluttet selv da de var ca 13 mnd.

Skrevet

Amming er det mange meninger om, gjør som du selv synes. =)

Skrevet

Drit i henne! Hun har da ikke noe med det å gjøre.

Var et prog. på tv i helga om hersketeknikker - hun fikk meg til å tenke på det. Er vel en flittig bruker av det, kanskje...?

Skrevet

høres ut som noe min svigermor kunne sagt

Skrevet

Det var hun som spurte om jeg ammet ennå. Når jeg sa ja reagerte hun på det også...

Sier ikke at jeg SKAL amme han til han er to år, men kommer ikke til å slutte bare fordi han skal få en søster!

Om han slutter frivillig er jo det hva som er best for meg så ikke jeg tar fra han noe...

Bryr meg ikke så veldig blir bare så oppgitt over at hun alltid skal rakke ned på meg!

Skrevet

Ja.. tydeligvis:-)

Misunner de som har et godt forhold til svigermoren sin jeg...

Skrevet

Synes det er svigermoren din som er helt bak mål, jeg...

Skrevet

Gjør som du vil!

Jeg hadde aldri klart det, og det er kanskje det svigermor også tenker(Dette klarte ikke jeg, så dette går ikke bra) Hun bør respektere deg og ditt valg. Du trenger vel heller ikke informere henne om hvor lenge du ammer eldstemann?

Skrevet

Ja, jeg håper jo han vil slutte selv en dag:-)

Og som jeg sa lenger nede så var det hun som spurte...

Hun er sikkert bare litt sjalu fordi hun ikke fikk til å amme noen av sine tre barn..

Skrevet

nei, om hun skulle spør en gang senere om amming kommer jeg bare til å overse spørsmålet og hoppe over på noe annet:-)

Skrevet

Men bare husk på at amming mens man er gravid, øker faren for spontanabort. Ammingen får livmormusklene til å trekke seg sammen. Bare sånn til ettertanke.

Skrevet

jeg er 32 uker på vei så jeg er ikke så redd for å spontanabortere:-)

Skrevet

He he, min svigermor ble helt sjokkert da jeg sa at tanken var å amme til gutten ble rundt to hvis han fortsatte å være interessert i puppen. Men folk får vel få lov til å mene det de vil, det er likevel ikke noe dumt å amme så lenge man selv orker og barnet vil spør du meg (innenfor rimelighetens grenser da).

Skrevet

Hadde du vært min datter hadde jeg nok stilt noen spørsmål... Det er mulig å amme begge to, men jeg opplevde problem som flere jeg kjenner har opplevd. Sjalusi. Noen tar puppen mine - det er ikke alltid like lett å dele. Eldstemann vil ofte trappe opp amminga, og produksjonen øker. En blir så tappet for energi, og det er slitsomt.

Skrevet

Det øker faren for for tidlig fødsel også....

Men dersom du er så pass på vei,så er du snart trygg:-)

Har du tenkt å amme eldstemann etter at babyen er født også? ...Ellers vil det vel bli mye sjalusi hos ham...

Hva du velger å gjøre har jo ikke din svigermor noe med. Men dersom du ikke ønsker å høre andres mening ang amming, bør du la være å fortelle folk om det. Ellers vil det alltid være delte meninger om det med å amme så pass store barn, og det å amme eldre og yngre søsken.

Ofte best å tie om ting det vil reageres på.

Skrevet

Ja, tandemamming krever sin kvinne. Jeg hadde nok ikke maktet, for jeg ble helt utslitt av å skulle fullamme ett barn (og dessuten klarte jeg ikke dytte i meg nok mat til å erstatte energiuttaket), men det er jo de som klarer det fint også da, og det kan også være en fin måte å takle søskensjalusi på nettopp ved at størstemann får pupp h*n også. Men hvis ikke man tror man orker å amme to samtidig er det nok smart å avvenne eldstemann en stund før minstemann kommer. Men HI har vel sikkert reflektert over alt sånt, gravide damer grubler gjerne masse, eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...