Gå til innhold

vi har planlagt å bli gravide igjen men

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er jeg blitt usikker!uff

jeg pleier ikke å være sånn vinglete altså,. men da dattera vår var 5 mnd bestemte vi oss for å prøve å få to tette... så er det gått 4 mnd og vi er ikke blitt gravide... men nå når ho er begynt å bli større tenker jeg ER DET EGENTLIG lurt? er det ikke egentlig litt egoistisk å få to tette? vi snyter jo henne for mye ro og oppmerksomhet.... veit ikke jeg lenger, er redd mannen min bli litt skuffa da, siden jeg ombestemt meg... jeg vil jo ha flere barn. men kanskje ikke før hun er 3-4 år... ser jo at mange eksperter råder en til å vente til da... kan noen dele litt erfaringer med meg? ærlige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har bestemt oss for to tette, med hensyn til lille guten vår. det blir lettere for han å akseptere et søsken når han er liten, han husker ikke så mya av hvordan det var å være enebarn å ha foreldrenes fulle oppmerksomhet når han er så liten. sjalusi mener jeg da. også er det lettere for dem å leke sammen og dele glede og sorger når de er någenlunde på samme alder. litt krangling vil det bli uansett hvor mange år det er eller ikke er imellom mener jeg. så jeg mener det beste er å ikke ha så altfor mange år imellom.

jeg har selv en lillebror og det er 3 år i mellom oss, har mange ganger når jeg var mindre irritert meg over at han var så barnslig og har da ikke orka å leke med han. så han stakkar måtte leke alene enda hvor mye han så opp til storesøstra si. hehe var ikke så snill med han stakkar, men han kommer ikke på noe av det nå idag han da heldigvis :-)

Skrevet

Jeg hadde ikke villet ventet til hun er 4 år iallefall.. det er sikkert kjekt for henne å ha dere for dere selv nå, men det er nok enda kjekkere å ha søsken å være sammen med.

Det er 5 og 7 år mellom meg og mine søsken. Aldersgapet har jeg følt på hele livet... søsknene mine er bestevenner, mens jeg var bare en etterdilter. var alt for ung til at det var noe særlig artig å være sammen med meg.

Jeg har iallefall lyst til å ha mine barn tette. Har nr. 1 nå, så håper nr 2 ikke kommer så altfor lenge etter:D

Skrevet

Hei!

Vi ble foreldre for andre gang i desember. Storebror blit to nå i mars. For oss går det helt topp å ha to tette. Storebror har akseptert lillesøster og koser seg faktisk med å leke med henne og hjelpe til, i den grad han kan det da. :o) Dessuten så sover jo en liten baby ganske mye, så han får den oppmerksomheten han trenger. Må vel nevnes at vi har vært veldig heldige og fått ei lita sovedukke, og har økonomi til å ha storebror i barnehagen og heller hente tidlig/levere seint og ta han ut noen dager innimellom. Hadde jeg hatt begge hjemme hver dag, tror jeg nok at jeg hadde følt mer at både storebror og lillesøster ikke helt hadde fått så mye oppmerksomhet som jeg ønsker å gi. Har rett og slett ikke nok armer. :o)

Men vi koser oss ihvertfall veldig og er glade for at vi valgte å få en til såpass kjapt. (Jeg ble gravid litt før junior var ett år.)

Men...må si at jeg var glad jeg ikke var i barselpermisjon da jeg ble gravid. Det hadde vært tøft pga sterk bekkenløsning...

Skrevet

Jeg vil gjerne ha to tette. Ca 2 år imellom synes jeg virker perfekt!! Desverre er jeg ikke klar for å gå igjennom et nytt svangerskap så tidlig, så det blir nok hvertfall 3 år imellom mine.

Skrevet

Hvis jeg er så heldig åfå en til da :)

Skrevet

såklart det finnes jo ikke noe fasit på dette.

men desverre hvis det nye lovforslaget går igjennom (3deling)så blir det ikke flere barn på oss. da fårvi ikke råd til å ta ut full permisjon, da pappan tjene mer enn meg, og blir så synd på barnet å måtte dra fra det ved 6 mnd alder.

men hvis det ikke gjør det så skal vi starte å prøve igjen til sommeren når poden er året :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...