Gå til innhold

Hvilken termin skal jeg forholde meg til....???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en ultralyd på onsdag i s.sjøen.....ble da flyttet fram åtte dager (20 juli,menstermin er 28 juli)...men var så misfornøyd med ultralyden,at jeg ringte til mo i rana og fikk ny kontroll der på fredag....veldig fornøyd med den,men ble da flyttet 31 juli.....vet ikke hva jeg skal forholde meg til....overrasket over at jordmødrene ser så forskjellig....

Hva ville dere tatt utgangspunkt i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVilken var den ordinære UL hvor de fyllte inn det skjemaet hvor terminen står da? Du må forholde deg til det skjemamet som blir fyllt ut på den orninære UL. Den bestemmer når du går ut i permisjon etc.

Skrevet

den ordinære ultralyden var den i s.sjøen,men ikke fikk noe ekstra med papirer der.....

Skrevet

Svigerinna mi tok UL i SSJ (antar det er sandnessjøen du snakker om) og var veldig fornøyd..

Men villa kansje krevd enda en UL litt seinere ut i svangerskapet når de sier to så forskjellige datoer...

Skrevet

hmm.. d var rart. men, dn første UL er vel den som er den du skal følge. du skulle jo få baksiden a det arket så du kan ha det bak helsekortet når du skal til legen eller JM da. jeg stoler ikke på UL uansett jeg da. men du kan jo høre med JM. hva sa du til de som ga deg ny UL? jeg er også svært misfornøyd med min UL, å lurer på om jeg kan få en ny en annen plass. måtte du betale for den andre??

jeg tror altså at du må spørre JM!

Skrevet

Fødte dattra mi som jeg har fra før der,og er i grunn vel fornøyd med personalet,men hun som tok ultralyd der var utenlandsk og veeeldig dårlig i norsk...ikke noe i mot utlendinger,men hun skjønte ikke hva jeg sa,og heller ikke omvendt......og i tilegg så var jeg inne i bare 7 minutter....så ble litt skuffa.....

Skrevet

Fyllte ikke JM noe inn på helsekortet da?? Det står vel skrevet et sted at du har termin når du har?

Skrevet

Tror svigerinna mi var ganske fornøyd med UL sin der, men 7 min er litt lite da, er jo liksom 30 min man har ca..

Kansje ringe ssj sykehus igjen og forklare dem og si at du vil ha en til UL der med ei anna jordmor og se hva hu sier..

Skrevet

Jeg fikk som sagt ingen papirer fra den første ultralyden....hun skrev bare på det vanlige gravid papiret som jeg har med med på alle kontroller.....mens i mo i rana fikk jeg med meg et ekstra ark med forskjellige mål og opplysninger.....

Jeg ringte bare til mo og forklarte behandlingen jeg fikk i s.sjøen,og da fikk jeg ny time...Måtte ikke betale noe :-)

Skrevet

Tror jeg ville stolt mest på mensterminen hvis jeg var deg, så fremt du har hatt mens til "riktig" tid hver gang. Hos meg er det mensterminen som har stemt mest, men legene/jordmødrene på St. Olavs holder fast ved sin ultermin. Så det er ikke godt å vite hvor mye du skal ha sagt i forhold til å bestemme når terminen er.

Skrevet

Du må vel forholde deg til den terminen du fikk av det sykehuset du skal føde på. For de har den datoen hos seg, og vet når du da evt er på overtid eller ei...

Skrevet

Hun printet ut et bilde av gullet mitt,og på det stod det ovenfor termin 20 juli....og jeg spurte om den ble flyttet fram,og da skjønte hun ikke hva jeg sa,så hun hentet ekstra personale,og da bekreftet dem at terminen var blitt flyttet fram 8 dager....men hun på mo målte gullet flere ganger,og fikk ikke de samme målene,og dermed ble jeg flyttet til 31 juli...frustrerende....

Skrevet

Du har ikke vært hos jordmor til UL i ssjøen. Hun som tok Ul din er gynekolog. på føden i ssjøen er det bare ei jordmor som tar UL, og hun er fortiden borte. Hadde villet tatt kontakt med henne når hun kom tilbake, forklart situasjonen og sikkert fått tatt en ny UL. Hun er kjempeflink på UL.

Skrevet

Ja,hun som tar ultralyd i s.sjøen var hun som tok i mot jenta jeg har fra før...ei fantastisk dame....men ble ikke fult så imponert over hun som tok ultralyd på meg nå....hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...