ano`num *17.03.10* Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Har fått gjentatte infeksjoner siste tiden. (vaginal) Bør ikke mannen også få behandling? Eller er det bare jeg som har det?
*Rutletutt* Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Samboeren min fikk behandling da jeg fikk det da jeg var gravid.
Tingelingelate med to tomater Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Det er i utgangspunktet ikke farlig å ha denne bakterien, det er omtrent 30% av alle kvinner som har dette og aldri legger merke til det. Men når man er gravid skal man være litt obs og det er litt retningslinjer på at man skal ha antibiotika under fødsel og slike ting. Men ellers merker man ikke noe til det. Iallefall slik jeg har forstått det=)
Tingelingelate med to tomater Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Det har ikke min samboer fått, og det har jeg heller aldri hørt snakk om. Jeg hadde mye plager med streptokokk b da jeg gikk gravid med min eldste. Hmmm, så merkelig da...trodde ikke det gjorde noe at man hadde denne bakterien til vanlig. Litt mer å være obs på når man er gravid.
ano`num *17.03.10* Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2008 Jeg tror at det kanskje er den jeg blir syk av. Men vi vet det ikke heller. (Har vondt oppover høyre side av magen) Har blitt bedre etter flere kurer antibiotika. Men så har vi sex, og det er på`n igjen. Tilfeldig? Kan være andre ting enn sex`en også.....
Tingelingelate med to tomater Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Huffda. Leit å høre. Men jeg ville ringt legen for å høre med han, de må nå vite det. Visste ikke at det kunne være så alvorlig=(
Gemini77 Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Jeg har også det, og fikk behandling en gang. Ble borte men kom igjen selvfølgelig. Spurte om samboer trengte behandling og da sa gynekologen min at det var det ikke praksis på. Jeg er nå gravid, og sliter med mye utflod pga dette. :-(
*Rutletutt* Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 Virker som om det er veldig forskjellig praksis fra lege til lege på behandlig av streptokokk b...sikkert derfor. Her fikk samboeren også antibiotika og beskjed om å ikke bruke samme hånkler som meg osv....jeg fikk ikke infeksjonen igjen etter den behandlingen han og jeg fikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå