Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Hei Er det noen som vet om noen grunn til at man ikke kan gi barnet(9mnd) den vanlige havregrøten som vi spiser? (laget med vann og uten salt og sukker da selvfølgelig) Han synes ikke 8 mnds grøten er noe god. Ingen av typene og hverken med eller uten fruktmos i, men vår havregrøt liker han. Jeg synes det blir litt mye å gi han 3 brødmåltider om dagen...
susa :) Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 dette vil jeg gjerne vite også.......dytter litt.....
ifie Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Å lage havregrynsgrøt er det ingenting i veien med! Tvert imot er det helt supert, for det inneholder så mye jern! Hvor har du det fra at man ikke kan gi havregrøt? Gutten min (ni mnd) har nettopp begynt å virkelig like det, så her koker jeg etter anvisning på havregrynsposen flere ganger i uken Jeg lager uten melk og strør bittelitt kanel på. Namnam!
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2008 Jeg regnet med at det ikke gjør noe, har gitt han det flere dager, men plutselig får man jo høre at ting man trodde var helt greit ikke er så bra allikevel. Ville bare sjekke om noen her inne hadde noe å si på det Det er jo FRYKTELIG mye blilligere enn barnegrøten da!!!! Og han synes jo alt som ikke er "barnemat" er SÅÅÅ godt Kanel skal jeg prøve med Har blandet med frukt for å gi mere smak, men kanel er jo spennende. Takk for svar
ifie Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Ja, det er myyye billiger, som du sier, også lager jeg til meg selv også så jeg får litt ordentlig fór jeg og Det er jo masse energi! Jeg har aldri hørt at man ikke skal gi. Hvor har du hørt det? Helsesøstra vår anbefaler å gi juice og drikke ved siden av siden det hjelper på jernopptaket. Eple eller appelsin, f.eks blandet 50/50 med vann. Mye billigere enn å kjøpe baby-juice
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2008 Ja den baby juicen er jo sykt dyr!! Han fikk smake en juice i går som han ELSKET, husker ikke hva den heter men det var med drue, bringebær og 2 ting til. 4antioksidanter stod det på den. Ikke tilsatt noe. Men det hjelper jo ikke på jernopptaket da.. Får gi han litt appelsinjuice og vann, han liker jo det også. Forklarte kanskje litt dårlig, så jeg prøver igjen; jeg har ikke hørt noe sted at man ikke kan gi det. Ofte leser jeg ting, f.eks her inne, som jeg trodde var greit, men som mange mener ikke er greit.(tar det meste med en klype salt så lenge det ikke er noe som faktisk er farlig) Ville derfor for nysgjerrighetens skyld høre om det var noen her som mener man ikke bør gi det.
Krøllefrøken Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 hvor tidlig kan man begynne å gi vanlig havregrynsgrøt?? lillegutt her er 6 mnd og liker ingen av grøtene med smak. han vil bare ha den vanlige babyhavregrøten..
ifie Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 Åååja, "ikke lenger Nybegynner", da missforsto jeg bare Jeg tror nok du godt kan gi lillegutten din havregrynsgrøt, MissKrølle6Jonathan<3 , men det er jo litt ekkel konsistens på den, så det kan hende du må øve litt om han ikke er vant til motstand i munnen
Lompa75 Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 Husker ikke hvor tidlig man kan begynne å gi grøten, men ville gi et tips ang havregrøten(fra de er helt små): * kjør havregryna i stavmikser, slik at den blir helt kornete(fin). * kok den med 50/50 med vann og morsmelk eller mme * Bland den så med banan( + evnt eple eller pære e.l.) etterpå, så kjølner den samtidig ganske fort. Når barnet blir større så dropper du bare å kjøre den i stavmikseren. Vesla på 3,5 år elsker denne grøten enda ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå