Gjest Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Jeg skal til bergen i morgen med lillejenta,gubben skal på kurs,så fikk vi bli med. Poenget mitt da,det er at jeg har ikke vært i bergen før... hehe Skal på på hotel rosenkranzt i byen,vet du om flybussen går forbi dette hotellet? hvor er det bra butikker,,både for meg og for snuppa? er det noen greie kafeer som er greie når man har vogn med seg? hva finner man ellers på i bergen? og,sist men ikke minst,hvordan er været for tiden? takk for oppmerksomheten,nå venter jeg i spenning på svar..
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Hei :-) Hotel Rosenkrantz ligger på Bryggen, og jeg tror ikke Flybussen går helt ut der. Den går bare til Hotell Norge(midt i sentrum) Det er masse bra butikker i Galleriet, Telegrafen etc midt i sentrum. Ellers er det jo mye samlet rundt Torgalmenningen. Kaféer med vogn: vet i hvertfall om Zuperia (du får se på et kart - he he) Ellers: Akvariet? Fløyen? Torget? Været er for øyeblikket kald vind med nedbør regn/ snø. Brr!!
TurboPrinsessen:-) Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Ville bare si at Flybussen går helt til SAS hotellet på Bryggen...
*Rutletutt* Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 San Augustin Deli i 5. etg på Galleriet er veldig fint å ha med barn på - er lekerom (det er en kafè hvis du ikke skjønte det;o)) Kløverhuset har endel greie butikker også - ellers signerer jeg Spetakkel;o) Kan jo være du er heldig at solen titter frem og skaper litt vårstemning - slik som i dag:o)
brooklyn Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Tillater meg å rette litt på deg, spetakkel:) Flybussen går helt ut til sas-hotellet på bryggen, og derfra til hotel rosenkrantz er det ikke så langt å gå. ellers må jeg si meg fullt og helt enig i overstående melding:)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 Flybussen : http://www.flybussen.no/bergen/ Er jo mange butikker på bergen storsenter også. Og noen på Exhibition. Ellers er det jo mange butikker på Torgalmenningen og rundtom den som ikke er i kjøpesentre. Dere MÅ på Akvariet og på Fløyen en tur. I dag har vi hatt både vinter og vår... Sukk.... Veldig uforutsigbart her for tiden...
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 oi,så flott!! da vet sikkert bussjåføren hvilken retning vi skal gå i da til hotellet.. da pakker jeg litt ekstra godt tøy,og regntøy da..tihi.. har jo så godt som vår her i krsand,men skal bli godt med litt forandring ja.. tusen takk for svar dere!!!
SkravleFruen Skrevet 2. mars 2008 #11 Skrevet 2. mars 2008 Hei Kle deg i vindtett i morgen, for det er ganske sur vind om dagene!! Ellers kan du nok forvente litt nedbør i form av sludd/regn i morgen.. men det er store kjøpesentre tett i tett, så du slipper å gå for mye ute. Hotel rosenkrantz ligger litt oppi gaten, men det er absolutt ikke langt å gå fra Sas hotellet, hvor flybussen stanser. Forhør deg med bussjåføren hvilken retning du skal gå, for å komme til hotellet. Ettersom du ikke har vært i Bergen før, bør du kikke litt langs bryggen. Kanksje gå litt bak i smugene og se.. det er finest om sommeren, når det er sol og varmt. Da liker vi bergensere å benke oss sammen å bryggen, og "piren" ut mot zaccen, enten for å kose oss med en is fra bon apetitt eller en utepils Det spørs jo litt hvor mye tid du vil bruke i Bergen, og på serverdigheter i byen. Men akvariet er jo kjempekoselig. Det ligger ytterst på Nordnes, men du kan ta en båt ut (Beffen). Nordnes er forresten en fin trilletur, dersom du tenkte å gå litt, og været selvsagt er bra nok. Nordnes ligger på motsatt side av bryggen (over havet...;-)) Så bør du kanskje kikke over fisketorget og torgallmenningen. Festplassen og lungårdsvannet er koselig også. Butikker - rundt torgallmenningen og i områdene rundt finner du en rekke store kjøpesentre : Galleriet - Telegrafen - Xhibition - Kløverhuset - Sundt På torgallmennigen har de en stor vero moda/only butikk, og en stor bikbok butikk. Ellers ligger det mindre butikker i smågatene mot nygårdshøyden. (Pepper, twisted, noanoa osv) På telegrafen er det en populær kafe for "vogner". Ellers er det store og romslige kafeer i 5 etasje på galleriet. På toppen på xhibition finner du Era (kafe), som også er super for barn og vogner. Ellers serverer de veldig smakfulle lunsjer på Brunello og Baker brun. Klesbutikker for snuppa: Polern og pyret på xhibition, Exit på storbysenteret (enden av lungårdsvannet mot jernbanestasjonen), hm på galleriet, cubus på sundt.. Ha en fin dag i Bergen da Ikke vær redd for å spørre om veien, bergensere er stort sett ganske imøtekommende
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #12 Skrevet 2. mars 2008 akvariet og føyen,det er slikt som er lett og finne frem til sikkert?!? off,jeg er så utrolig håpløs på å finne frem til ting... vi klarer oss vel tenker jeg. nå gleder jeg meg skikkelig jeg gitt!
ToPrinsesser<3 Skrevet 2. mars 2008 #13 Skrevet 2. mars 2008 Akvariet og/eller Fløyen hører med På Xhibition ved siden av Galleriet har de en del bra butikker, bl.a Mexx, Polarn O.Pyret, Laban&Labolina Era er bra og barnevognvennlig cafe/resyaurant, ligger på toppen av Xhibition. Vær: http://www.bt.no/vaer/
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #14 Skrevet 2. mars 2008 Flybussen stopper på bryggen, og hotell rosenkrantz er i paralell gaten rett bak bryggen. Flybussen starter på SAS hotellet ytterst på bryggen. Butikker finner du rundt torgallmenningen. Der ligger kjøpesenter med vanlige butikker. I DITT NABOLAG: Ellers vil jeg anbefal deg en tur rundt der du bor. På bryggen ligger Ting, Klær og en dame som syr flotte klær i ullfilt til jenter. http://www.zummdesign.no/ I Skotredet finner du en del mer spesielle interiør, klær og spisesteder. Går du opp Kong Olavsgate, en sidegate opp fra mcdonald når du kommer fra bryggen, ligger en kul butikk som heter Tilsammans. Da passerer du Vågen fetevarer på venstre side. Litt trangt, men koselig og brødblingser til barna. Du kan ta til høyre ned til skostredet før du kommer til tilsammans som ligger på venstre hånd.I det området ligger også godt brød, som er digg. I området rundt korskirken ligger en thai, en kinamat, en etiopisk og en kebak sjappa som perler på en snor. Bra mat. På motsatt side av bryggen ligger strandkaien, og der ligger en barnebutikk som heter Lille Engel. Mye fint, og litt lenger MINT. Super butikk. Vil du ha en skikkelig barnekafe er der en i 5 etg på galleriet med eget lekerom, og på ERA (toppen av et kjøpesenter) er der en med stor plass (stive priser). Ligger også en i marken som heter Aura, litt alternativ med rimelig og hyggelig. Været er dårlig for tiden. Ellers vil jeg anbefale en tur på Fløien med banan. Går du opp trappen til venstre ved stasjonene i sentrum ligger der Det lille kaffikompaniet til høyre. Der er god kaffe og barnet kan stå ute i smauget og sove. Akvariet liker barna, og en får årskort for 200. Bergen Naturhistoriske Museum er gratis for barn og studenter, og mange barn liker å titte på de døde dyra:) Les i BT hva som skjer den dagen. Mye for barna i helgene som bajazz, teater osv. Mer tips?
Meg og knoll&tott Skrevet 2. mars 2008 #15 Skrevet 2. mars 2008 Regntøy er et must her:) Anbefaler akvariet på det sterkeste!! Alle barn liker det, fra di er helt små Er været fint er en tur opp på fløyen kjekt. Butikkene ligger rundt om i sentrum, bystasjonen og xhibition har ganske mye bra!! God tur da, håper du liker Bergen:)
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #16 Skrevet 2. mars 2008 Hehe,jeg må jo skrive ut dette her!!! Så deilig å få masse tips om byen! Vi skal være i tre dager,men jeg ser jo det at det kan være for liten tid!! Tusen tusen takk!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå