Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Legger dette ut for noen som vil ha hjelp, men være anonym. Noen som har opplevd at deres kjære har blitt utvist for 2 eller 5 år eller for alltid? Hvordan opplevdes dette, hvordan ordnet dere det i forhold til familieliv og eventuelt få han tilbake til Norge? Er ganske fortvilet her da min kjære sitter i varetekt og er i stor fare for å bli sendt tilbake til Afrika. Vil ikke gå inn på detaljer siden saken enda er åpen men trenger sårt råd og støtte. Takler snart ikke mer. Er forøvrig i uke 33. Legger det ut her så jeg kan være anonym men hadde satt pris på om noen kunne lagt det ut på skravle for meg.
Ina25♥med gull i magen Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Jeg har ikke vært sammen med noen som har blitt utvist, og ingen sånn erfaring i det hele tatt. Men, jeg jobber innenfor utlendingsfeltet, og jeg ser at det er MYE som skal til for å bli utvist fra Norge. Vet ikke hva slags grunnlag han har søkt oppholdstillatelse på, hvorfor han har fått avslag, hvorfor han har blitt utvist osv. Regner med at du har satt deg inn i lovverket og rettigheter/plikter han har. Det som er VIKTIG er at han ber om utsatt iverksetting og klager på avslaget innen tre uker - får han det, får han rett til å være i Norge inntil det er fattet endelig vedtak i saken. Er dere gift? Hvis ikke kan han søke om å få familiegjenforening med barnet dere venter... Men kommer litt an på hva han sitter i varetekt for osv, men har de familie/barn i Norge er det et sterkt hensyn i vurderingen... Var ikke dette du spurte etter, men... Lykke til!
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2008 Ina25♥2pp som svarte på skravle, håper du får sett dette; (ble litt bortkastet å få innlegget mitt lagt ut på skravle da får jeg jo ikke svart der!?) Takk for godt svar, vi prøver å sette oss inn i lover og regler så godt vi kan men fy søren så forvirrende alt er. Heldigvis har vi en flott advokat som hjelper oss... Vet du noe om hvor sterkt de vektlegger min tilstand i utvisningssaker? Han har ikke begått noen alvorlig forbrytelse, det er mer en sak om identitet. Jeg er i veldig dårlig form, fysisk med en rygg med mye smerter og bekkenløsning, og psyken skranter. Jeg er på randen av å gi opp nå når han ikke er her hos meg og håper det vil taes med i hensyn når de tar en avgjørelse om utvisning..
Minervae Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Vel, om han er blitt utvist så er det vel en grunn til det. Du kan jo kanskje flytte til hans hjemland da, om du vil fortsette forholdet?
therese_1 Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 min mann er utvist..desverre..dette er helt jævlig! forstår veldig godt hvordan du har det nå. spessielt når man er gravid å trenger støtten så er dette helt forferdelig. regner meg at du /dere har advokat på saken. vi kan snakkes privat hvis du ønsker det:) ønsker ikke å legge ut om alt her.. ta kontakt hvis du ønsker.det går vel å sende pm her??(er ikke helt vant med forumet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå