Gå til innhold

Utvisning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd at deres kjære har blitt utvist for 2 eller 5 år eller for alltid? Hvordan opplevdes dette, hvordan ordnet dere det i forhold til familieliv og eventuelt få han tilbake til Norge?

Er ganske fortvilet her da min kjære sitter i varetekt og er i stor fare for å bli sendt tilbake til Afrika. Vil ikke gå inn på detaljer siden saken enda er åpen men trenger sårt råd og støtte. Takler snart ikke mer.

Er forøvrig i uke 33.

Legger det ut her så jeg kan være anonym men hadde satt pris på om noen kunne lagt det ut på skravle for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke svare deg på spørsmålene men har lagt ut innlegget på skarvle. Lykke til...

Skrevet

Skravle

Skrevet

Ina25♥2pp som svarte på skravle, håper du får sett dette; (ble litt bortkastet å få innlegget mitt lagt ut på skravle da får jeg jo ikke svart der!?)

Takk for godt svar, vi prøver å sette oss inn i lover og regler så godt vi kan men fy søren så forvirrende alt er. Heldigvis har vi en flott advokat som hjelper oss...

Vet du noe om hvor sterkt de vektlegger min tilstand i utvisningssaker? Han har ikke begått noen alvorlig forbrytelse, det er mer en sak om identitet.

Jeg er i veldig dårlig form, fysisk med en rygg med mye smerter og bekkenløsning, og psyken skranter. Jeg er på randen av å gi opp nå når han ikke er her hos meg og håper det vil taes med i hensyn når de tar en avgjørelse om utvisning..

Skrevet

Jeg har lagt ut svaret ditt til Ina25 på skravle. Jeg skal følge litt med her på

disse to trådene, hvis dere vil skrive. Du kan jo også be henne om å skrive med deg her inne på 3 tri hvis du vil. Jeg kan legge inn innlegget for deg. Håper ting ordner seg!

Skrevet

Tusen takk igjen:)

Ja, du må gjerne tipse henne om å kikke inn på tråden her inne.

Takk takk...

Skrevet

hallo ,kan hende han blir utvist kjørt rett til flyplass etter soning,men han kan søke om familje gjenforening. han må prate med advokaten sin ,noe jeg regner med at han har .Alle har rett på fri rettshjelp,asyl søkere innvandrere,med og uten oppholds tilatelse.har ei venninne som er midt oppi det samme,og jeg har en svoger som ble utvist og han kommer tilbake i mai,

Skrevet

Måtte lete litt, men fant deg igjen her inne...:)

Det er veldig vanskelig å si noe som helst om saken din når jeg ikke vet hva som er grunnen til at han har fått avslag og vedtak om utvisning.

Det er helt avgjørende for å kunne komme med et fornuftig svar, håper du forstår det. Jeg vil ikke gi deg falske forhåpninger eller sette kroken på døren uten grunn.

Det som er VIKTIG er at du/dere leser vedtaket NØYE! Se hva det står og hva han/dere kan gjøre! Som sagt i går, be om utsatt iverksetting, gjør han ikke det, må han reise selv om saken ikke er endelig avgjort.

Dere har advokat, men ikke stol blindt på han/henne. Har sett altfor mange vonde historier pga en dårlig advokat, det tar blodpris og gjør ikke alltid jobben sin... Men, det gjelder selvsagt ikke alle! Og håper deres er god, har han/henne erfaring fra utlendingsfeltet?

Jeg vet ikke så mye om utvisningssaker - så jeg vil ikke uttale meg så mye om det.

Det eneste jeg vil si er: bruk tid på dette! Ta kontakt med Utlendingsseksjonen der dere bor, Udi (hvis de har fattet vedtaket, eller uansett egentlig) - få de til å hjelpe dere!!! Dere har krav på å få hjelp, ikke gi dere! De har det travelt, men de PLIKTER å hjelpe dere.

Det hjelper mye om du er godt forbredt, prøver å holde deg saklig og rolig - selv om jeg forstår at dette er utrolig vanskelig!

Og må han reise, må han reise! Er veldig mye lettere å få komme tilbake til Norge igjen, hvis han reiser hjem frivillig! Vet dette er brutalt, men all min erfaring tilsier det.

Lykke til! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

ta gjerne kontakt med meg på privat melding..mannen min er utvist!

kan jo fortelle deg en del på privat melding:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...