Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Noen her som har en biomor til stedatteren og/eller Eks til sambo som er i Jehova eller lignende???? Fyfaen for noen egoistiske, selvgode, ødeleggende mennesker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Min sambo gir meg all frustrasjon på henne-jeg orker ikke mer! Hva skal jeg gjøre???
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Må si at jeg ikke helt skjønte hva du mente med samboeren din.... Men jeg må si at jeg ikke helt forstår alt Jehovas vitner driver med, men heldigvis kan jeg velge det bort i mitt liv! Så får andre gjøre det som er riktig for dem...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Var så sinna når jeg skrev det...Derfor litt uklart. Min sambo blir sint og frustrert over dårlig samarbeid og mangel på respekt fra henne. Vi er jo ikke like mye verdt og kommer ikke til Paradis. Dette blir deres datter fortalt. Alt hans sinne mot henne kommer til meg. Blir gal av at det ikke går og repektere avtaler fra hennes side..dessuten krenker Jehova ett barn med frykt for helvete og døden. Hun er livredd for hva som skjer med oss siden vi ikke er jehova..Kan ikke fatte at han ikke dro fra henne tidligere. Blir så mye dritt av denne verdikræsjen mellom de voksne...Er så sint innimellom at jeg holder på å sprekke. Dette er jo helt umulig!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Uff, det er trist at du har opplevd et slikt tilfelle. Jehvas vitner er mennesker de også, og det finnes også mennesker som ikke tar hensyn til andre. Dette er da ikke det Jehovas vitner er mest kjent for. Man skal ikke snakke til barn på den måte, det er klart de blir skremt. Denne personen du er irritert på har oppført seg urimelig, helt klart.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 Det du sier om Jehovas vitner er ikke sant. Jeg er ikke et vitne, men har venner og arbeidskamerater som er Jehovas vitner og har selv studert den religionen. De skremmer ikke barna sine med helvete og døden, siden helvete ikke er det som den er i "vanlig" kristen tro hvor man blir brent i helvete. For Jehovas vitner og den tolkningen de har fra bibelen sier at fra jord har du kommet og til jord skal du bli (som betyr at du dør og blir til jord, hverken mer eller mindre) Dessuten har de et evigvarende håp om evig liv (og det er da ikke skremmende for et lite barn, eller??) De har også i sin tro at de ikke har lov til å dømme andre ved å si at de ikke får et evig liv, da det kun er Gud som kan det ifølge Jehovas vitner. Så det du sier stemmer ikke helt med hvordan Jehovas vitnetro er.... Selvfølgelig finnes det jo også folk innenfor Jehovas vitners menighet som gjør og sier ting de ikke skal som i alle andre miljøer i samfunnet, men jeg synes du er urettferdig da du forbanner en hel gruppe mennesker her! Hilsen venn av Jehovas vitner
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 forstår deg så godt jeg da...sitter i samme situasjon selv...sambo sin ex er jehova +hele hans familie...har ikke noe positivtt å si om de jeg og det med trusselpropaganda er jeg helt enig i...har selv fått min dose etter at vi valgte å døpe vår felles sønn...
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 Ikke alle er like ekstreme, men MANGE er det! Tanta mi og familien hennes meldte seg inn i JV for mange år siden, og i dag orker ingen å ha kontakt med dem mer.. De fordømmer og forbanner alle som ikke lever etter bibelen.. Det gikk t.o.m så langt at fetteren min holdt på å dø fordi han trengte blodoverføring, men fordi det var "urent blod" han ville få så nektet de å gi han det. Farmor måtte tilslutt skjære igjennom.. Har x antall historier om dem og deres menighet.. MEN; jeg hadde en kollega for noen år siden, hun var født og oppvokst i jv, og hun var veldig avslappet, mye av det jeg fortalte om tanta mi og co kjente hun ikke igjen, så det er klart, det er stooooore forskjeller.. Kan nesten virke som om de som er fødi inn i det, er veldig avslappet, men at de som frivillig melder seg inn har et behov for å "vise seg litt"? Jeg vet ikke...... correct me if I`m wrong..
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 til dere som syns jehova er så fint å flott.. hvordan forklarer dere at barn som er homofile blir utstøtt av familien??? at jehovas MÅ gifte seg med andre jehovas??? jeg kjenner flere som er jehovas og syns så synd på di! han ene er homofil, men kan ikke si det til foreldrene så han lever i sjul i oslo... ei jente jeg kjenner gifta seg med en som ikke er jehovas og faren satt på gangen i tinghuset for han orket ikke se på at hun gifta seg med en ikke.jehovas! var nettopp en stor sak der en av lederne i jehovas hadde misbrukt barn seksuelt i mange år.. de andre i styret visste om dette men valgte ikke anmelde men å "fikse det på egenhånd" noe som resulterte i at enda flere barn ble misbrukt!!! etter flere år kom det heldigvis frem for dagens lys og det bøe store rettsaker! dette viser jo at dette er en usunn religion der de har egne samfunn og lover! der de hjernevasker unger osv. Disse 3 historiene jeg fortalte er helt uavhengige av hverandre og viser bare at det ikke er noe som heter at "noen" er ekstremister men at religionen bare er sånn. skjønner ikke at noen klarer å kutte kontakten med sine egne barn pga. skam.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #9 Skrevet 9. mars 2008 Helt enig med anonym 13:38!! Jeg jobber med en JV så jeg har spurt henne om litt forskjellig. Spurte henne ang. om noen er homofile. Da sa hu at man kan jo være det men du får ikke lov og leve det ut, altså du må leve i en løgn for og glede andre. Sykt!! Hu har vokst opp me denne troen og alltid sagt at man har egne meninger og kan bestemme selv om du vil være det. EHH nei du kan jo ikke det når du enten blir utstøtt av familien eller må leve i en løgn.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #10 Skrevet 9. mars 2008 men det stemmer jo det da at man kan velge å leve i JV eller ikke og ta andre valg som ikke faller helt i smak i JV.men da blir konsekvensene deretter også.og det betyr at du blir utstøtt...sykt men sant... dette gjelder andre religioner også.mennesker som dømmer andre fordi de ikke gjør slik som de syns er riktig og ikke følger bibelen gjør jo faktisk en av de største syndene selv...nemlig dømme...i følge bibelen så har ingen lov eller rett til å dømme men kun gud.folk kan forbanne og utstøtte folk til krampa tar dem, men de gjør seg selv bare en bjørnetjeneste for de følger absolutt ikke det som står i bibelen og gjør en av de største syndene, ved å dømme. snakk om å lage ris til sin egen ræv!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #11 Skrevet 9. mars 2008 Takk for alle svar!! I går satt min stedatter og gråt pga dette. Hun vet ikke hva hun skal tro, hun er redd for at hun skal miste mamma m fam om hun ikke er flink nok J.V. Hun sa også at hun ikke ville synde ved å ikke være et lydig barn og følge sin mor. Tvang eller ikke..-det blir jo en kamp hvis hun vil ut av dette!!!! Til hver høytid lager hun jule og påske ting i skjul, er redd for at mamma skal finne dette ut.Hun skammer seg og føler hun synder ved bursdager, jul og påske... Skal ett barn virkelig bære alt dette??????? Jeg vil ikke dømme, men moren hennes er hjernvasket og ond som utsetter ungen sin for alt dette presset! Til uken er det påskefrokost på skolen, da er jenta hos mor... Jenta spurte om jeg i all hemmlighet kunne bake noe-fordi hennes mor nekter... Hva er fint og ubekymringsfullt med dette????
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #13 Skrevet 1. april 2008 Til deg som har opplevd det samme... Har du noen gode råd til meg???? Trenger det sårt!!!!
lille knert Skrevet 1. april 2008 #14 Skrevet 1. april 2008 Stakkars jenta!!!! Er det mulig at en mor kan svikte så totalt fra instinktene sine om hva som er rett og galt, er jo bare å følge sunn fornuft så ser en jo hva barnet blir utsatt for. Uff får helt vondt!! men er det noen som sier at barnet må bo fast hos mor? er selv " ste mor" til to og jeg hadde ikke gitt meg så lett hvis jeg hadde vært i samme sit det skal være helt sikkert! Så beklager dere i jh, dere får bare bli så sure på meg som dere bare vil.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #15 Skrevet 1. april 2008 Både jenta og dU må lære å respektere at vi tror forskjellig i denne verden. Ved bursdag hadde jeg sagt noe sånn som at, i kveld får vi gjester for x har bursdag. Du behøver ikke å feire bursdag med oss, men det hadde vært koselig om du sitter med oss og spiser kake. Jeg er ikke enige med Jehovas vitner i det hele tatt, heller ikke muslimer. Men jeg ingen ting å vinne på å dytte noen mellom to stoler. Da er det bedre at personen står trygt på en stol, så får jeg gå til og fra så godt jeg kan.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 2. april 2008 #16 Skrevet 2. april 2008 jehovas er noe jævelskap synes jeg...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #17 Skrevet 2. april 2008 Takk! Barnet vet ikke hva den skal tro på, men praktiserer jv hos mor, men ikke hos oss. Vet ikke hva jeg skal si og gjøre slik at barnet en dag kan ta ett valg som det er fornøyd med. Vi støtter henne uansett..Det spørs om mor gjør det samme om barnet velger bort JV....
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #18 Skrevet 2. april 2008 Det er vel ingen grunn til å si at barnet skal bo 100% hos oss, selv om mor er JV. Tenker det blir bare bråk og det er religionsfrihet i Norge. Jeg vet ikke, men jeg tror ikke vi vil få medhold her gitt....
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #19 Skrevet 2. april 2008 Hvorfor ikke la henne bo mere hos mor og nøye seg med kortere besøk. Barnemisshandling sånn som dere driver.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #20 Skrevet 2. april 2008 Er du gal eller har du misforstått????????? Mor er JV er du det samme eller?? Hvordan kan du si noe sånt når barnet ikke har det bra med å bli presset til å leve slik hos mor. Les hele saken før du uttaler deg!!! Regner med du ikke fikk med deg alt...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #21 Skrevet 2. april 2008 Ikke gal, ikke missforstått og jeg har lest hele tråden. Jeg mener ikke det er barnemisshandling å bli oppdratt av Jehovas Vitner. Jeg mener ikke det er barnemisshandling å bli oppdratt av en Ateist. Jeg mener ikke det er barnemisshandling å bli oppdratt av en Muslim. Jeg mener ikke det er barnemisshandling å bli oppdratt av en Protestant. Men jeg mener det er barnemisshandling å prøve å trekke et barn mellom 2 verdener. Noen må slutte å dra i den andre enden. Og da håper jeg at dere kan slutte først. Kanskje kommer hun tilbake til dere når hun blir ungvoksen, kanskje ikke men da er det hennes valg og hun vil være takknemlig for at dere lot henne være udelt. (Ingen dør av ikke feire jul, bursdager og påske.+ men man kan dø av indre konflikter)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #22 Skrevet 3. april 2008 på en måte forstår jeg deg, MEN. barnet vil nok aldri tilgi oss om hun føler seg avvist. Barnet gir uttrykk for å trenge å være hos oss. Uansett vil hun føle seg mellom to stoler.. Ettersom skole og venner inviterer til bursdag, lager div pynt og har markeringer. Hos mor har barnet heller ingen lekekamerater. Det norske samfunnet er byggd på kristne tradisjoner også. Jeg er ganske sikker på at dette ikke er løsningen. Vi kan ikke bare gi barnet opp fordi hun er JV...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #23 Skrevet 3. april 2008 Ja, det norske samfunnet er bygget på kristne tradisjoner- men er er vi like fordomsfulle mot fremmede kulturer og religioner så blir vi kalt rasister. JV har vært i vår kultur i maange, mange år- litt rart at om vi disser disse, så kommer det ikke noen rasismeparagraf og beskytter de.. Selv om jeg tror det er vanskeligere å integrere en JV en barn av en sterkt troende muslim.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #24 Skrevet 3. april 2008 Jeg har litt trøbbel med å forstå det prinsippet med å ikke døpe barna sine som små, for så senere la de velge selv, men hvis de velger å la være blir de utstøtt av alt hva de har kjent fra barnsben av!? De blir jo oppdratt i en boble med et samfunn som holder sammen, men hvis de velger bort religionen, så velger de også bort familie og venner?!! Jeg har jobbet med en del som er Jehovas selv og kan si med hånden på hjertet at mange av de er gode og snille folk, men noen av de tingene de tror på er jo rett og slett bak mål. Dem om det, men jeg syntes mest synd på barna. Ei av de damene jeg jobbet med kunne ikke spise lunsj med de andre fordi hun hadde blitt utstøtt fordi hun hadde valgt å skille seg fra en mishandlende mann! Han var fortsatt inne i varmen, men siden hun valgte å skille seg i stedet for å bli banket i tide og utide, så ble hun utstøtt!! Uavhengi av religion, så er jo dette fryktelig. Dette med paradis ble jeg også ganske provosert over, fordi de tror faktisk virkelig på at vi andre ikke kommer dit, fordi vi lever etter en annen tro enn de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå