Gå til innhold

1. gang hos jormor, hva skjer egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

burde jeg ha med mann og barn eller er det greit å være alene?

bruker det å ta lang tid?

skal jeg ha med urin prøve?

skal for første gang i morgen (uke 23)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen pleier å ha med mannen sin. Det har imidlertid aldri jeg gjort, han er som regel på jobb når disse kontrollene er. Kan nok være lurt å sette igjen barna hjemme også, og da fokuset da fort kan bli mot barna. Det er jo du som skal kontrolleres. Du må ha med urinprøve på alle kontroller hos jordmor. Min jordmor setter av 30 minutter til hver gravide på hver kontroll. Får komme inn til en ekstra kontroll hvis vi lurer på noe selvfølgelig.

Skrevet

Min første gang hos jordmor ble en stor skuffelse. Forholdet til meg og barnefaren har vært litt vanskelig den siste tiden, og jormor brukte hele timen på å snakke om dette. Noe jeg synes var både tungt og ubehagelig. Fikk liksom ikke gjort noe av det jeg egentlig kom for, nemlig å få bekreftet at alt var bra med den lille. All fokusen ble jo tatt bort fra denne.

Håper virkelig du får en bedre opplevelse enn meg.

Ps Urinprøven skal være med.

Skrevet

å, ok.da blir nok lillegutt hjemme med pappa.

takk for at du svarte

Skrevet

men visste jormoren din om forholdet, eller var det du som sa det?

Skrevet

Hun spurte og spurte, og til slutt følte jeg bare at jeg måtte si det som det var. Men angret veldig etterpå. Neste gang skal jeg iallefall si klart ifra om at jeg vil fokusere mer på barnet i magen.

Skrevet

uff så ekkelt.Jeg hadde sikkert frika ut om hun begynnte å grave liksom.

Skrevet

Ja, tårene trilla og jeg følte meg skikkelig ubekvem. Greit å snakke om vanskelige ting med venninner, men ikke en fremmed dame. Og hun ville jo ikke la temaet ligge. Så er det noe du ikke vil snakke med jordmor om, så ikke nevn det. Har time til jordmor uken som kommer jeg også, og gruer meg ganske mye.

Ønsker deg lykke til, og håper du får en mye bedre opplevelse enn meg. :)

Skrevet

uff uff uff jeg har så vanskelig for å si nei å, å vanskeli å lyve også..

kjenner jeg gruer meg litt..

men det er jo ikke sikkert min jormor er sånn da.. håper ikke det

Skrevet

Da er vi ganske like vi to. Men var egentlig ikke meningen å skremme deg. Kan jo hende du får en kjempe koselig jordmor. Men for sikkerhets skyld kan du jo tenke på ting du vil spørre jordmor om, og så prøve å fokusere på det du vil ha svar på. Det kan sikkert hjelpe. Jeg skal iallefall være mer frempå denne gangen, og prøve å få svar på alt jeg ikke fikk spurt om sist.

Skrevet

neida bare fint du sier ifra sså jeg kan forberede meg.. sånn i tilfelle.

håper vi begge får det bra første og neste gang

Skrevet

Ja, skal krysse fingrene for oss begge jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...