løveprinsen <3 Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 jeg er i dag 17+4. hvor mange mnd på vei tilsvarer det?
Julie<3 Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 1 fullgått måned: 4+2 2 fullgåtte måneder: 8+4 3 fullgåtte måneder: 12+6 4 fullgåtte måneder: 17+1 5 fullgåtte måneder: 21+3 6 fullgåtte måneder: 25+5 7 fullgåtte måneder: 30+0 8 fullgåtte måneder: 34+2 9 fullgåtte måneder: 38+4 Frem til termin: 40+2 = 10. svangerskapsmåned det finnes mange er ute, men denne bruker jeg
tineminsin Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 en dag igjen,så er du i 5 måned:) den begynner etter 17 pluss 5 mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 litt over 4mnd. regn deg bakover fra termindato. har du termin 2august er du 4mnd på vei 2mars.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 eller litt rettere.. siden vi regner at svangerskapet begynner ved første dag i siste mens så regner du deg fremover fra den datoen. var første dag i siste mens 2 nov. så er du 4mnd i dag. osv osv
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Denne oversikten har jeg fått og benytter meg av den: 1 måned : 4 uker og 3 dager 2 måneder: 8 uker og 6 dager 3 måneder: 13 uker og 2 dager 4 måneder: 17 uker og 5 dager 5 måneder: 22 uker og 2 dager 6 måneder: 26 uker og 5 dager 7 måneder: 31 uker og 2 dager 8 måneder: 35 uker og 5 dager 9 måneder: 40 uker
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Det betyr altså at HI her er 4 måneder på vei. Etter 17 uker og fem dager har HI fire fullgåtte måneder og begynner altså på 5.måned, men er 4 måneder på vei - ikke fem. Jeg synes alt dette med uker og måneder er forferdelig forvirrende. I noen bøker jeg har regnes ukene annerledes enn her på bim. Her står det at jeg går i 25.svangerskapsuke når jeg er 24+1 til jeg er 24+6. I en bok jeg fikk hos legen står det at jeg går i 24.uke fra 24+0 til 24+6. Er jeg i 24 eller 25 svangerskapsuke? Og når det gjelder å gjøre om ukene til måneder synes jeg det blir enda vanskeligere! Da søstra mi gikk gravid sa hun også at hun var så og så mange uker på vei. Og da bestemte jeg meg for at jeg skulle bruke betegnelsen måneder under mitt svangerskap.. Men det går i uker her også når jeg snakker om hvor langt på vei jeg er. Meeen.. Ut ifra den oversikten jeg kom med over her er altså jeg ca 5 og en halv måned på vei =)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Når du for eksempel er 24+2 er du 24 fullgåtte uker og inni din 25.uke. Det blir det samme som i mnd'er. Man er for eksempel 5 fullgåtte måneder og inni sin 6. mnd osv. Når noen spør meg om hvor mange mnd'er jeg er på vei, så pleier jeg å svare den måneden jeg er nærmest. Er jeg 4 måneder og 1 fullgått uke så svarer jeg 4 mnd'er, dersom jeg er 4 måneder og 3 fullgåtte uker så svarer jeg 5 måneder (fordi det er så nærmt 5 fullgåtte mnd'er). Hvis noen ble klokere på det da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå