Hellinor Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Hei! Driver og skal bestille sydentur i høst sammen med samboer, to barn (4 mnd og nesten 4 år) og mine foreldre. Klarer ikke bestemme meg for hva som er best. Har vært 1 uke et par ganger før med barn, egentlig vært nok det. Aldri vært 14 dager med barn. Mine foreldre blir nok uansett 2 uker, men hvis vi skal være to uker blir det nok 1 alene og en sammen med dem. Drar vi en uke blir vi sammen med dem, håp om litt avlastning:-) Redd for at vi blir sliten og lei hvis det er 2 uker, men også redd 1 uke blir for kort. Hmmm... what to do?? Prisforskjellen er jo bare på 4-5000,-.
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Har aldri vært i "sydenferie" med barn, men vi leier ofte hus sammen med familie i Italia eller Frankrike. Liker best å være 14 dager. Bli kjent med området, få sjekke ut severdigheter uten at det blir stress osv. Vi bruker å være hele tiden sammen med familien, men med seperate boenheter. Tar stort sett barna selv på dagen, men med litt hjelp på stranden osv. Men kveldene har vi stort sett alltid barnavakt. Deilig å kunne gå ut sammen, om ikke annet for en kveldstur:)
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 og barna er roligere om vi tar 14 dager. De finner seg til rette og slapper av.
Bøggly Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere skal bli slitne av 2 ukers ferie, men vi er vel alle forskjellige. I så fall, dersom dere er redde for dette, så velg en uke. Ferie skal liksom være FERIE da, ikke slit.
Verbena Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Jeg synes 14dager er best. Da når man å bli kjent med området og kan ta det mere med ro istede for å skulle se det og det og det og det på bare 1uke. Man kan fordele litt utover. Har aldri vært til syden med mine små, men om/når vi drar så blir det 14dager.
winneboo Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Vi var 2 uker i fjor sommer å det er den mest slitsomme ferien jeg har vært på..hehe..sure, varme unger og en unge som abselutt IKKE vil sitte stille 1 sekund når vi gikk ut for å spise. Nei gud det var ingen ferie. Dessuten så var bare bare 2 år så de hadde jo ingen ekstra glede av dette, skjønte jo ikke forskjellen på syden og Norge. Så jeg kommer ikke til å dra med barn til syden før om noen år hvor de kan ha glede av det. Men nå hadde vi ingen avlasting på ferien da for dro alene, men hadde vi hatt et par avbrekk innimellom så kanskje jeg hadde følt at ferien var litt mer avslappende. Men nå kommer det helt ann på hvordan ungene deres er da. Mitt barn er veldig krevende i forhold til det andre barnet som var med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå