Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 jeg og sambo holder på og bygge hus.vi er snart ferdige og skal snart flytte inn.vi har hatt uendelige diskusjoner om hvordan vi skal gjøre dette økonomisk.han har endel penger selv som han skal legge i huset og det mener jeg er hans uansett,jeg vil aldri gjøre krav på de.jeg kunne tenke meg og eie ca 1/3 av huset.men han gjør akuratt slik han vil.han velger ut ting uten og spørre meg først og da føler jeg meg ikke noe særlig.mener vi skal være enige begge to.så har han over dobbel så mye inntekt som meg og mener at om jeg skal eie min del så må jeg ta halvparten av alt annet også.nå har jeg ganske redusert lønn siden jeg nettop har fått en baby.men nå plager dette meg så mye at jeg vurderer og si at han bare kan eie alt selv.da kan jeg heller spare de pengene jeg skulle betalt på lånet i mnd og si at jeg kun er med og deler på mat og strøm.men da vil jeg også være redd for at han kaster meg ut en gang og så står jeg der.så vil jeg også føle at jeg ikke kan gjøre slik jeg vil. hva hadde dere gjort??dette er ikke lett trenger sårt noen gode råd.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Hos oss står begge som eiere, men vi fikk nok lånet pga sambo's inntekt. Men her betaler vi halvt om halvt på huslånet. Selv om sambo har dobbelt så mye som meg utbetalt i mnd, så har vi alltid betalt likt på huslånet. Ellers har vi ingen klare "regler" på hvem som skal betale hva. Vi betaler litt regninger hver, og er begge å handler innimellom. Så det liksom ingen mitt eller ditt. Her er det vårt, selv om han tjener best.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Syns ikke det høres helt riktig ut. Her hadde jeg innskudd på 500000, og jeg har pant i huset. Hvis vi skulle gå fra hverandre så skal jeg ha mine penger først før vi deler resten 50-50. Egentlig kunne vi satt opp så jeg hadde eid mer av huset i % andel, men føler dette er noe vi bygger opp sammen. Han tjener litt mer enn meg, men vi har felles økonomi. Jeg har tross alt hovedansvar for husarbeid og barn. Han tar sin del, men naturlig mest faller på meg siden jeg går hjemme nå, og tidl har jobbet i redusert stilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå