Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 jeg må bare ha litt hjelp... kanskje noen menn her ute som har noe å si? jeg er gravid i 4.mnd. vært 3 år i forhold med min kjære, men plutselig så har han endret seg... skjedde nå etter jeg ble gravid. han har hatt en sånn periode før også, men ikke så voldsomt.. Mesteparten av tiden, har vi det bra sammen, men han "klikker" så lett... Jeg ser ingen grunn , men han mener det er "min feil". Jeg er dum , forstår ingenting, gjør feil osv.. Han kaller meg stygge ting og dytter/slår svakt til meg.. Skjer plutselig, men etter hans mening etter at jeg har trigget det fram.. JEg blir så lei meg og nervøs av dette... vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. prøver å gjøre han fornøyd, men det blir ikke bedre... Han gjør i disse periodene hva han kan for å irritere og såre meg.. er flink til det nå! Hva har skjedd med han jeg elsker? Vil ikke snakke med nære venner/familie om dette nå i og med vi venter barn sammen.. og utad ser vi ut som et virkelig lykkelig par.. ER så trist og aner ikke hvordan gjøre dette bedre alene...
april08baby Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Det synes jeg virkelig ikke du skal finne deg i. Gi klar beskjed!! Hvis han oppfører seg på den måten synes jeg du skal gå med en gang, så kan du heller gi ham ett ring senere når han har roet seg.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 I all værden ???? slår/dytter deg svakt ? Ikke for å være ekkel her,men han der virker langt i fra stabil, Hadde min mann gjort noe sånt med meg mens jeg var gravid hadde jeg pakket pikk pakket mitt å dradd,tviler for at det blir noe bedre når ungen kommer,det er hardt nok som det er å ha en nyfødd barn i hus,skal man enda gå rundt å være redd å nervøs for mannen,hva han kan finne på?? seriøst små barn å babyer merker når det er spenninger mellom mor å far,å de gråter,for det er eneste måten de kan utrykke seg på,tror du den mannen din blir å ta dette med knusende ro ????
Roy1 Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Vil enkelt definere det som påbegynnende psykopat-tendenser. Symptomene er der uten tvil. Så mitt råd er si fra at du ikke finner deg i denne behandlingen, hjelper ikke det er rådgivning neste trinn, og til slutt flytte fra han hvis ikke noen av de overnevnte tingene hjelper.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Kom deg bort om ikke han VIrKELIG forstår tegninga!!!! Gi han en sjanse til å vise at han ikke er psykopat, og om han så vidt prøve rå legge skylda på deg på et eller annet vis, så KOM DEG UNNA!!! Dette minner alt for mye på hva jeg har opplevd med en eks. det begynte litt i det små, og ble oftere og verre for hver gang han dyttet/slo og beskyldte meg for å være utro/dum/feit etc..... gudskjelov fikk vi ikke barn og jeg kanikke tenke meg å ha noen form for kontakt med han i dag. Og dette var en jeg hadde de aller sterkeste følelsene for!! har aldri vært så forelsket og hatt så sterke følelser for noen- både elsk og hat- veldig VONDT!!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Denne mannen må jo ha fått angst stakkar. iallefall hvis han ikke har vært sånn før du blei gravid. Er dette deres første barn? Jeg opplevde det samme med min x da jeg ble gravid for et par år siden, vi hadde vært sammen i 2 år da. Jeg bestemte meg for å ta den bort, for det første fordi det ikke passet seg å få barn for jeg gikk på skole osv å hadde ikke mulighet til å forsørge den stakkaren som ville kommet. Han ble så forbanna når jeg skulle ta den bort at det han hadde drivet med ble bare værre. Jeg pakket tingene mine å stakk fort som faen, å nå angrer jeg ikke et sekund på hverken aborten eller at jeg dro. Tørr ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis jeg hadde blitt å fårr et barn med han. Han er den største kjærligheten jeg har hatt før den jeg har nå som jeg venter en nydelig gutt me. Men sett deg ned å snakk med han om problemet å hvis han ikke skjønner at han må skjerpe seg så mister han både deg å barnet sitt. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Jeg synes du bør ta kontakt med familievernkontoret i din kommune ASAP, for å finne ut av hva du/dere skal gjøre.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 16. mars 2008 #8 Skrevet 16. mars 2008 det finnes INGEN unskyldning for å slå/dytte!! svakt eller ikke!! (i selvforsvar selfølgelig,men det er en annen sak!!) svelg "stoltheten" din å snakk med noen!! tenk på deg selv å barnet ditt!! ønsker deg masse lykke til!!! )) mange viser ikke sitt sanne jeg før det har gått noen år. vet det av bitter/trist erfaring!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #9 Skrevet 17. mai 2008 Jeg synes at du må snakke med mannen din og si at han ikke kan oppføre seg slik mot deg, fordi du blir nervøs og lei deg. Som du skriver, har han oppført seg slik før. Dette er noe du bør tenke deg godt over. Hvis han ikke viser tegn til endring, bør du vurdere om du skal fortsette samlivet m han. Du må tenke hva som kommer til å bli best for deg og barnet, ikke ditt/deres ansikt utad. Fysisk og psykisk terror er ikke bra miljø for barn å vokse opp i. Man skal ikke anstrenge seg for å gjøre den andre fornøyd i redsel for at han skal slå/dytte/såre seg. Et forhold skal ikke fungere slik. Håper at du finner ut av dette og ikke la han herse sånn med deg.
Mammantiltigerogentil Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 Forrige gangen han var sånn, var du da i en sårbar periode i livet? Der du trengte litt ekstra omsorg og støtte? Jeg har hørt om menn som reagerer med sinne, aggressivitet og bortvisning når kjæresten deres viser 'svakhet' og er i en sårbar periode i livet. De har kanskje selv har blitt oppdratt med en hard hånd og forakt for svakhet/sårbarhet... eller har opplevd fysisk/psykisk misbruk av foreldrene sine når de var små. Og man er vel aldri mer sårbar enn når man er gravid, både psykisk og fysisk. Det betyr ikke at han er psykopat, men at han har alvorlige problemer som han må innrømme og få hjelp for. Dette er ikke din skyld, eller noe du skal finne deg i! Derfor er det nok riktigst som mange sier her at du rett og slett må knuse 'fantastisk-par'-illusjonen for enkelte (venner/familie) som du stoler 150% på. Image er ikke verdt et øre om det betyr ødeleggelse for deg og barnet ditt. Her må du virkelig vise deg fra din sterkeste løvinne-side; dra fra han, be han innrømme at det er han som har et aggressivitetsproblem, få hjelp for det og deretter kan du vurdere om han er til å stole på slik at dere kan komme sammen igjen som en familie. Lar du dette fortsette kan du aldri være sikker på at han ikke en dag vil gjøre noe forferdelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå