Gå til innhold

Nuva ring, noen med erfaring??


Gjest

Anbefalte innlegg

fikk mens idag, og tenkte å begynne med denne ringen, for jeg blir ei skikkelig troll mor med piller.. og siden jeg ikke vet når jeg ønsker å bli gravid igjen, alt fra 6 mnd til 3 år :P så vil jeg ikke sette i en spiral..

 

så noen som kan dele sine erfaringer med denne ringen??

 

takk :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

 

Bruket den ringen mellom første og andremann. Var riktig fornøyd, og ble gravid ved første forsøk etterpå!

 

Ingen bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hmm....var kjempefornøyd med den i lang tid, for mensen ble fullstendig regelmessig.

 

Men...... så ble jeg gravid:-) Ikke helt forventet kan du si... Nå har vi fått en nydelig sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Noen spørsmål:

 

Sitter den bra når man får den dyttet så langt inn som den skal?

Er den upraktisk i forhold til samleie? Vil helst slippe å ta den ut i forkant og slippe å måtte finne den i senga etter endt samleie...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg forsøkte nuva ring fordi jeg ble deprimert av p-pillen og fikk symptomer på overgangsalder med den østrogenfrie p-pillen cerazette. En uke etter oppstart begynte jeg igjen å kjenne meg trist og gråt hver dag den 6 uken allerede før jeg skulle på jobb om morgenen. Jeg ringte selskapet som produserer nuva-ring og sa dette. De mente at dersom du reagerer på en hormonell prevensjon med depresjon vil du reagere på samme måten med all annen hormonell prevensjon og anbefalte meg å prøve noeuten hormoner. Jeg bruker nå kobberspiral og er så langt godt fornøyd. Blødde mye første mens, men håper det ikke er så ille neste gang.

Ellers hadde nok nuva ring vært det jeg ville valgt, hvis jeg ikke ble så tydelig trist og deprimert av den. En uke etter at jeg fjernet den var symptomene på depresjon borte. Så du kan jo prøve den. Det går fort over når du tar ringen ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt p-ringen i 4-5 år og var veldig fornøyd. Alltid mensen på samme tid...og den varte bare i 3-4 dager. Ringen trenger ikke å sitte så veldig langt inn i skjeden...man klemmer den sammen og dytter den inn som en tampong, og så spennes den ut igjen når den kommer innafor åpninga. Og der sitter den veldig godt, selv ved samleie. Den kan selvsagt bli dyttet lengre opp når man har sex, og det hender mannen kjenner den, men det er sjelden det har vært så ubehagelig at jeg har tatt den ut. En gang har det hendt at ringen har fulgt med ut...hehe...rundt stasen...hehe..

 

Anbefaler ringen på det varmeste. Man slipper å huske piller hver dag, man kan ha oppkast/diare uten innvirkning på sikkerheten og man kan ha ringen ute i inntil 3 timer uten innvirkning på sikkerheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Nå har jeg prøvd Nuva-ring i snart 3 uker og så langt merker jeg ingenting, verken hormonelt eller at jeg faktisk har en silikonring i skjeden. Merker så og si ikke noe til den under samleie. Den har foreløpig holdt seg godt på plass under sex. ;-) Fortsetter med denne og satser på at dette er noe jeg vil være fornøyd med i lang tid framover. :-)

 

Jeg synes det er godt å slippe p-piller som virker systemisk. Spiral har jeg prøvd. Ble aldri fortrolig med den og jeg fikk plutselig menssmerter og større og lengre blødninger. Ganske uaktuelt i lengden. Kondom er heller ikke noe for oss.

 

Så, Nuva-ring kan være verd et forsøk om du er usikker på hva som fungerer for deg prevensjonsmessig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 14 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...