Gå til innhold

Hvor mange er vi som venter nr.3? Hvordan er formen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv venter jeg en jente (ifølge UL) i begynnelsen av juni. Fra før har jeg en jente på snart 10 og en gutt på 7, og gleder meg masse til å få en baby i huset!

Er imidlertid LEI av å være gravid denne gangen, føler at jeg har fått alt som er av plager (kvalme, bekkenløsning, vondt i ryggen, dårlig nattesøvn, sure oppstøt osv).

Andre som opplever tredje svangerskap som verre enn de to første?

Hvor gamle et de andre barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg venter nr 3,har ei stor på 18 en gutt på 15 mnd og nå venter jeg i begynnelsen av august.

Dette svangerskapet er på mange måter bedre enn de forrige,ikke kvalm,ikke mye bekkenløsning osv.

Det eneste jeg synes er verre er at jeg er mye mer trett og sover ikke så godt,ellers er dette svangerskapet mye bedre for meg.Så vi er alle forskjellige

Skrevet

Hei.

Jeg har en gutt på 12, ei jente på 6 og venter en gutt i juni/juli.

Svangerskapsmessig er halsbrann min eneste plage, men den er til gjengjeld uttalt!!!

Dette svangerskapet ligner veldig på de andre så langt. Var spent på det, for det er forskjell på å være 22 og gravid (uten barn hjemme) og 34 og gravid (med to barn hjemme).

Men jeg har det BARE BRA!!!

Skrevet

Venter også nr 3, og er nok enig i at dette har vært det tyngste svangerskapet. Var kvalm i starten, noe jeg ikke har vært tidligere. Og er fryktelig trøtt. Før har det gitt seg etter 3 mnd, men nå er jeg 25+1 og fortsatt like trøtt. Har for øvrig en mye tyngre jobb nå enn tidligere, så det kan jo være grunnen i mitt tilfelle. Eller at jeg rett og slett har blitt eldre. Mine første barn er nå 5 og 7 år.

Skrevet

venter nr 3 :) har to jenter fra før..skal på UL om ca 4 uker..

Dette svangerskapet er ganske likt de andre..bare jeg er mindre svimmel denne gangen..sluppet kvalmen i alle 3 svangerskapa..tidlig bekkenløsning i alle (mest pga den jobben jeg har trur jeg..ganske bra når jeg ikke er på jobb)

Migrena var værtst til uke 12, men har gitt seg en del nå :) Så ganske så likt de to andre ja..

Skrevet

Hei:)

Dette er mitt 3dje svangerskap, men har ingen levendes barn da.

Men om jeg skal sammenligne min to første med denne gangen,så synes jeg de er ganske lik..bortsett fra hvor lang tid plagene varer.

Skrevet

Hei.

Så leit da Sharlis, Du får vel god oppfølging denne gangen da?

Vi venter gutt nr 3 i slutten av Juni, gleder oss masse til attpåklatten kommer. Vi har to gutter på 7 og 9 også. Jeg er i veldig bra form bortsett fra bekkenplagene, og enoorm vektøkning. 15 kg, uke 23. I de forige svangerskapene gikk jeg ikke opp i vekt før etter uke 25 så det er nytt! Men jeg raste opp 30 kg da på de siste mnd!!

Jeg merket tidlig i dette svangerskapet at jeg var mye mer trøtt enn sist gang og bare ville sove hele tiden!! Det gikk over rundt uke 18.

"plagene" er ubetydelige i forhold til gleden av å få barn igjenn!

Synes det er gøy å gå gravid og er utrolig stolt av å vise frem magen min!

Skrevet

HI igjen her; er bare så overrasket. Har vært i knallform med begge de to første og var vel ganske "ovenpå" i fht hvordan dette skulle gå. Tror det kanskje det er som noen av dere andre skriver; en kombinasjon av alder og total livssituasjon (stressende jobb, mann som jobber mye og to barn som også trenger meg).

Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å ta det mest mulig med ro og glede seg til babyen kommer!

Skrevet

Jeg har en jente på 8, en gutt på 6 og venter en jente nå.

Dette svangerskapet har i grunnen vært veldig likt de to foregående; kvalm i begynnelsen (hhv 5 uker med førstemann, 5 1/2 mnd med andremann og ca 3 mnd denne gangen).

Utover dette har jeg vært knallform, både før og nå.

Skrevet

Jeg venter også nr tre, har to jenter fra før, 2 og 3 og et halvt. Kjenner at det er mer slitsomt denne gangen ja, vært endel kvalm og sinnsykt mye halsbrann.. Men koser meg likevel som gravid og gleder med masse til baby igjen!

Skrevet

Jeg venter nr3 i begynnelsen av september,og dette svangerskapet er helt forskjellig fra de to første.

Har to gutter fra før på 5 og 4år,som gleder seg stort til å få en søster eller bror til:)

Har vært veldig dårlig denne gangen. Kvalm med oppkast og brekninger,og forferdelig sliten og trøtt. Akkurat tilbake i jobb etter 4ukers sykemelding. Nå har jeg vært bra i en uke,og håper at det værste er over;)

Skrevet

Jeg har to gutter fra før av. på 7 og 5 år. termin rundt 18 aug.. Dette er et helt annerledes svangerskap! De to første var så greie så greie,,, så jeg tenkte at jeg er av de heldige som bare stråler i 9 mndr... men neida!! nå føler jeg at jeg har alt som man kan få av plager og symptomer ( ikke oppkast da,, men kvalme så det monner)

Jeg trur nå det kanskje har med alderen å gjøre... at jeg ikke er i 20åra lenger.. og at jeg ikke har bare meg selv å passe på, men to aktive gutter også!

har ul den 19 mars, og gleder meg veldig til å finne ut hva vi får denne gangen..

Skrevet

venter nr3 jeg og,.har en gutt på snart 7,å ei jente på 4..

har lavt stoffskiftet så jeg har ikke d så kjempe bra..mye vondt i hodet..men har hatt en del plager m de to andre og så d blir spennende når jeg blir lenger på vei å se om d blir bedre el verre..

er 14 uker..:)

Skrevet

Første svangerskap var som en dans på roser, glødet og strålte om kapp. Andre var littegranne værre men ikke ille. Denne gangen har jeg vært en del kvalm i de første månedene, slapp, svimmel og veldig sliten. Er bare 18 uker enda da, så formen kan rette seg mye enda.

Har to fra før på snart 1 år (neste helg) og på vel 2.5 år, to jenter. Kanskje ikke så rart at jeg er mer sliten denne gangen. Skal på ul denne uken og gleder oss til å kanskje få se om det kommer ei jente til eller om gutten titter frem.

Gleder meg faktisk til babyperioden igjen lell om jeg relativt nylig var der.

Skrevet

Jeg venter jente nr. 3 i juni:-) Dette blir en skikkelig attpåklatt da de andre to blir 19 og 13 nå i sommer. Vi gleder oss veldig alle sammen til å få et lite nurk i huset igjen.

Dette svangerskapet er akkurat likt de forrige to. Har ikke hatt noen plager bortsett fra halsbrann. Det eneste som er annerledes denne gangen er at kiloene har kommet RASKT på. Jeg la på meg hele 10 kilo de første to månedene. Enda jeg ikke spiste så mye mere enn det jeg alltid har gjort. Spiste litt frukt mellom måltidene men det skulle alikevel ikke tilsi en så enorm vektøkning..... Men vekta har heldigvis stagnert litt nå så nå har jeg lagt på meg 13 kilo totalt og er i uke 28. Men, men de kiloene som kommer må vel bare komme. De raser vel raskt av igjen når en begynner å amme:-)

Skrevet

LilleLykke m/ Gutt Nr3:)

Heia:)

Får kjempe god oppfølging ja:)Masse ultralyder osv.

Det er vel vanlig for deg og gå opp så mye under svangerskapene da, ikke noe galt i det så lenge barnet har det bra:)

Jeg og er stolt over magen min ,og setter stoooor pris på at jeg har den også:)

Tar ikke noe for gitt ,så her utnytter jeg den tiden jeg har med den lillen:)

Skrevet

Venter også nummer tre. To jenter, ei på 4,5 år og ei på 1 år. Kom litt brått på denne graviditetet. Har ikke vært i form i det hele tatt. Ble til slutt lagt inn for å få intravenøst og kvalmestillende. Men nå i uke 19 er det ok.

Skrevet

jeg venter gutt nr 3 har en på 6 og en på3år,har vert i grei form,men her fått bekkenløsning denne gangen å d er kjipt...

Skrevet

Heisann!

jeg har to barn fra før: Ei jente som ble tre år i desember og en gutt som blir to år i mai. Venter nummer tre i slutten av august.

Er i skikkelig dårlig form, 60% sykemeldt nå. Har vært innlagt med Hyperemesis. Er trøtt og blir veldig fort sliten. Gleder meg til august kommer og vi kan ta i mot den lille babyen. Vet at alt kommer til å være verdt det da, men akkkurat nå ser det ganske slitsomt og leit ut...

Var ganske dårlig med de forrige barna også, men innbiller meg at det er verre denne gangen. Kanskje fordi vi itillegg har to til som krever sitt. Tar jo på kreftene det også..

Vi får bare smøre oss med masse tålmodighet:-)

Skrevet

Jeg har en jente på 7 og en gutt på 2 og vennetr nr tre i slutten av juni..

Formen er fin bortsett fra at jeg har begynnt å legge merke til bekkenet og har en del krampe i beina om natten :)

Dette er ikke mitt verste svangerskap, det første var det verste, men det er slitsomt å ha små barn og vare gravid - kravene i hverdagen blir litt tøffere :)

Skrevet

Vi venter nr 3 i juli.. Vet ikke hva vi får, har ikke spurt på UL. Har ikke visst det med de 2 andre heller..

Formen er grei nok, er sykemeldt pga BL da, noe jeg ikke har hatt før.. Kjedelig. Holder på å gå på veggen om dagen, men hundene har jo selskap hele dagen da. :-)

De andre barna er født i juni- 01 og september- 03.

Skrevet

Jeg har en gutt på 3 år, å ei jente på 1,5 år, nr. 3 er ventet i august -Så her blir det 3 tette :-)

Var kvalm og uggen de første mnd. Nå er jeg i uke 15, fortsatt en del trøtt, men det går fint. Håper formen holder seg bedre denne gangen, en i forige svangerskap. Da var jeg dårlig og svimmel hele tiden fra 6. mnd, Å legene nektet å måle blodprosenten, for at den hadde vært så fin på første kontroll. Denne gangen kommer jeg til å forlange å få målt den oftere.

Gleder meg til UL om to uker :-)

Skrevet

Heisann! Jeg venter ei jente 15 juli og har en gutt på 3 og ei jente på 7.Svangerskapet har bestått av mye kvalme men er bedre nå.ellers har jeg fått en veldig energi så nå er det oppussing og tur for alle pengene.Er liksom ikke det samme å gå gravid med nr 3 som med den første.Var liksom så mye mere stas å vise frem magen osv da.Men nå kunne bare bebisen kommet med en gang liksom.lykke til alle sammen!!

Skrevet

Venter nr 3 i august. Har en sønn på snart 3 år, og en datter på 11 mnd. Merker jo godt at det er mer slitsomt med to så små barn som skal lekes med.... I tillegg har jeg vært litt mer plaget i dette svangerskapet. Har fått påvist svangerskapsdiabetes, i tillegg til små blødninger og bekkenløsning. Men det går seg nok til etterhvert:)

Skrevet

Jeg venter ikke nr 3 denne gangen, men ville bare skrive under på at jeg også er LEI denne gangen. Gleder oss masse til å få baby i hus igjen og denne gangen er det litt spes. for vi veit at det er SISTEMANN.

Mitt intrykk er at hvert svangerskap blir lengre og lengre og med mer og mer plager :-)

Har termin med nr 5 11. juni.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...