Gå til innhold

Trening under graviditeten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

sitter å hører på all trening som utføres under graviditet.

Selv trener jeg ingenting for tiden. Er det bare meg som ikke driver med yoga, pilates eller noen som helst annen form for trening?

 

Føler meg liksom litt teit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Det er du ikke. Prøver å gå en liten tur iblant, men det blir ikke ofte. Er ikke en person som trener noe særlig ellers heller. Jeg føler meg også nesten litt skyldig som ikke driver med noe gravid-styrketrening, pilates, yoga eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe uff, du må ikke føle deg teit for den grunn da:P Dersom man er vant med å trene fra før graviditeten, burde man fortsette med det etter man ble gravid. men dersom man IKKE trente før graviditeten, burde man ikke begynne med masse nytt. det er ikke tiden da man trener for å komme i sitt livs beste form:P det er klart at noe aktivitet er bra, og det vet vel de fleste.

 

men du burde ikke ha dårlig samvittighet for det. gjør det du syns er behagelig og greit for deg. om du går litt turer og holder deg litt aktiv så er jo det også bra, behøver ikke å kalle det trening.. eller kan jo og si at trening er så mangt, så det kan jo også være en gåtur til bussen etc. Så kan du jo heller vurdere å ta med deg babyen din på noe baby pilates eller noe når den kommer:) få litt kontroll over kroppen og komme fortere tilbake igjen:)

 

Gravidyoga er heller ikke SUPEREFFEKTIV trening dersom man ser det i forhold med andre treningsformer. det er yoga som vanlig, bare tilpasset gravide. yoga er en egen treningsform som man burde ha i tillegg til annen trening dersom man ønsker å få raske resultater etc. av aktiviteten. Yoga er bevegelighetstrening, pustkontroll, meditasjon og noe styrke. Så man forbrenner ikke dritmye av yoga, og man blir ikke dritsterk fysisk. Kanskje heller bare mer mentalt sterk og får en kropp som som er i balanse. og dette er selvsagt viktig, spesielt i en graviditet der man kanskje føler at kroppen er litt i utakt... pilates omtrent det samme, bare mer fokus mot styrkedelen og mindre bevegelighet. Kort sagt. Man blir ikke seende ut som madonna av kun pilates og yoga.. så om man skal begynne å trene, en gang, så er det treningsformer som vil være mer effektive. men for all del, yoga er kjempebra det, som tillegg til annen trening... jeg trener mye yoga selv, men aldri på bekostning av styrke- og kondisjonstrening..

 

uff dette ble langt, men! ikke dårlig samvittighet for at du ikke trener! hehe, la kroppen din styre litt hva du gjør nå. så kan du jo heller se an senere om du vil begynne da. liten ekstra motivasjon etter en fødsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det finnes mange former for yoga; noen er meditiative med fokus på pust, andre svært fysiske krevende som for eksempel asthanga hvor annen styketrening ikke er nødvendig i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...