Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En pusekatt med puselanker, det er visst meg... Nå ser jeg at jeg har brukt altfor mye tid foran en PC, i samtale eller med nesa i en bok. Med nytt hus følger en stor hage. Jeg er ikke vant til hagearbeid! I dag har jeg hatt litt vårdugnad ute, har raket sammen masse løv. Resultatet er vannblemmer i hendene. Snakk om puselanker og pingledame! Håper på å herdes etterhvert. Det blir mange timer ute hvis denne hagen skal holdes i orden ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe du får ta litt om gangen og mye pauser :)

Her er det fortsatt lenge til vi kan begynne på vårdugnaden. Har fortsatt en halv meter med snø i hagen og jammen har det begynt å snø ute igjen nå. Like greit det, for jeg liker ikke hagearbeid jeg:)

Skrevet

Vannblemmer er jo kult da! :-)

Jeg liker egentlig hagearbeid, men i vår gruer jeg meg litt til å ta fatt. Hele hagen ble skikkelig nedprioritert i fjor for jeg var så kvalm på våren at jeg orket ikke ligge på alle fire og grasse, - og etterhvert ble jo magen større og større.... Så i år venter det nok mange timers hard innsats før det begynner å ligne på noe...

Håper at lysten øker med temperaturen utover nå. Foreløpig er det så kaldt og gufsent pga vinden at jeg tror jeg trygt kan holde meg inne. :-)

Kanskje vi blir nødt til å backe hverandre opp litt underveis ? Og så kan vi kanskje konkurrere om største vannblemmer ?? :-))

Skrevet

Det er jo en start da! Når du først har fått en stor hage:-)

Lurt å skaffe seg noen par med hagehansker, de finnes i mange farger og mønstre:-)

Jeg elsker å holde på ute og får alltid lysten over meg når vårsolen titter frem:-) Har vel og merke ingen stor hage lenger, men det er like greit, for man skal jammen få tiden til å strekke til også..

Skrevet

Jeg er heller ikke veldig vant til hagearbeid, selv om jeg har hatt hage lenge. Jeg har pollenallergi og er veldig allergisk mot gress, så hage er egentlig ikke min ting, men vi ønsket å ha hage med tanke på at det er fint for barn å kunne leke ute.

Jeg prøver derfor å ha mest mulig vedlikeholdsfrie planter, og har skjønt at stauder er fine blomster som kommer igjen hvert år, med mindre mannen min luker dem bort :-)

Skrevet

Hagearbeid er ikke for pyser ;)

Et par gode hagehansker er tingen....etterhvert får du skikkelig arbeidsnever og træler i hendene :)

Men utrolig godt for kropp og sjel å jobbe med jord og blomster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...