Gå til innhold

Er det andre her på Tidsbegrensa Uføre? Endel spm....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på Rehabilitering pr i dag....men legen har søkt om Tidsbegrenset Uføre...men dette kunne ta opptil 6 mnd å behandle fikk jeg brev av Nav om så i mellomtiden skulle jeg gå på rehabliteringspenger.

Legen min sier at dette er samme sum( rehabilitering og Tidsbegrenset Uføre..) så det har ikke noen betydning for meg ? Stemmer det?? Føler man må dobbelsjekke alt...

Skal også vurdere å søke om utvidet Os i og med at min Os utgår i august...men slik jeg har lest paragrafen så er det kun dersom foreldre er FORBIGÅENDE syk....ikke utover 2 år....vil det si at dersom de setter min Tidsbegrenset uføre til å vare i 2 år så kan de avslå søknaden om Os?? Jeg har ME- utmattelsesyndrom- så det er jo ingen som aner egentlig hvor lenge det er snakk om.

Er fortvilet...er jo bra det finnes tidsbegrenset uføre men jeg er jo 31 år så er jo ikke snakk om Ung uføre...så blir jo ikke mye penger ut av det...fortvilendes å oppleve det her...

Tok kontakt med Telenor Pensjonskasse i og med at jeg hadde vert ansatt der noen år så hadde krav på noe derifra....fikk brev nå og etter at skatten er trekt så skulle jeg da motta 500.- i mnd fra de...er jo ikkje mye...men alt hjelper.

Hva har dere av erfaring? Hva kan man få? Virker som man må løse alt selv.

Har jo lån i lånekassa...og slik jeg har skjønt så teller ikke Tidsbegrenset Uføre...men går man over på Ufør så kan man få slettet lånet der...

Noen????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...