Gå til innhold

Angående amming når man er gravid igjen:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har vært borti det? Hva skjedde/gjorde dere/

Mini her er ikke særlig interessert i å amme mer, han smaker så vidt og så snur han seg bort, smaker melken annerledes nå kanskje?

Lurer på om jeg bare skal slutte og amme og begynne med MME bare, eller om det kommer til å gå seg til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer min 8 mnd gamle gutt, og er gravid igjen. Her har det gått problemfritt, og han vil fremdeles ha. Men det er veldig vanlig at melka begynner å smake annerledes når man blir gravid, slik at barnet ikke vil ha mer morsmelk. Hvis han virker totalt uinteressert, bør du nok gå over til mme, ja. Hvor gammel er han da? Uansett så er det kanskje på tide å slutte med mm etterhvert? Jeg har ihvertfall tenkt å avvenne om en måneds tid, slik at jeg får puppene mine litt for meg selv før den nye babyen krever meg igjen:-)

Skrevet

Jeg ble gravid at eldstemann var 6 mnd. Han var litt skeptisk, men det gikk over når han forsto at det ikke var særlig alternativ... Det stemmer at smaken blir annerledes - men jeg ville nå prøvd litt til. Men det kommer anpå hvor stor han er. Hvis du fullammer og han ikke vil ha noe er det jo ikke så bra å la det gå for lenge...

Det største problemet var igrunn at jeg ikke burde ha amma fordi det ble for stor belastning for kroppen min. Både lege og jordmor anbefalte meg å slutte, men jeg sto på mitt og SKULLE amme - for det er jo det "BESTE". Vet ikke om jeg hadde gjentatt det...

Skrevet

Hvorfor anbefalte de deg egentlig å slutte mammamora, var det noen spesiell grunn til det?

Min er 7 måneder nå, så jeg fullammer ikke lenger, kun på morgenen og på kvelden. Vil jo gjerne fortsette med det, så han ihvertfall får i seg noe morsmelk. Får prøve litt til å satse på at han også skjønner at det ikke er noe alternativ:-)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Mista melka med en gang jeg blei gravid...visste ikke en gang at jeg var gravid da melka slutta. Da var snulla 2,5 mnd, og det skal sies at jeg hadde ikke nok melk til å fullamme henne fra før av. Men det gikk fra 6 amminger med melk til 1, og så 0 uten noen form for brystspreng.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Er ikke alle kropper som takler å lage næring til 3 mennesker. Den må prioriterer fosteret først, så moren og så babyen utenfor magen. Har mor det ikke bra sier det seg selv at man bør slutte å amme. Kroppen min ordna det selv ved å slutte å produsere melk...den skjønte at jeg ikke hadde krefter nok til alle 3.

Skrevet

Trodde ikke det var så lett å bli gravid når man ammer jeg....

Får det ikke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...