Gå til innhold

Hjemmelaget middag til småbarn, hvordan moser dere maten?

Anbefalte innlegg

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jeg driver å utforsker hvordan jeg selv lager middagsmat til han lille, siden han ikke er særlig begeistret for noen av typene jeg til nå har kjøpt i butikken.

Når jeg moser maten hans med stavmikser eller i foodprocessor får maten en seig og limaktig konsistens. Dette liker han ikke.

Har dere gode forslag til andre måter å mose kokte grønnsaker?

Hvitløkspressen blir litt slitsom om jeg skal lage større mengder mat og fryse ned...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker stavmikser på kjøtt, fisk , grønnsaker men IKKE poteter. Poteter bil veldig "limete" i konsistensen siden det er så mye stivelse i.

Ris og pasta kan du også kjøre med stavmikser:-)

Potetne kan du mose med gaffel og blade inn i resten etter alt er ferdig.

Lykke til:-)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Takk, jeg tenkte akkurat på at poteter er full av stivelse.

har du prøvd å la potetene ligge i vann for å trekke ut stivelsen, tror du det ka fungere?

Skrevet

ha i kokekrafta fra kjøttet,grønnsakene når dere moser så blir ikke potetene seige og middagen får perfekt konsistens:)

Skrevet

Til å begynne med så moste jeg grønnsakene gjennom ei sikt!

Da jeg begynte med kjøtt så prøvde jeg først hakkeren til stavmikseren, men fant nå ut at selve stavmikseren var genial. Hellte av litt kokevann først, brukte stavmikseren og spedde med kokevannet jeg tømte ut. Blir ikke så seigt hvis man har i en del væske. HS sa jeg kunne bruke matolje for å endre konsistensen (ihvertfall når junior er normalvektig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...