Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Jeg fikk en oppskrift og ingredienser til en te som liksom skal "få igang" fødselen her om dagen. Litt skeptisk, men samtidig gjør det jo ikke noe om jeg evt føder før termin. Denne teen skulle man begynne å drikke 4 uker før termin, en halv liter hver dag. Ingrediensene er anis-te, peppermynte-te, malurt og melisse-te. En venninne av meg begynte å drikke denne teen 3-4 uker før termin, og etter 5 dager gikk vannet!hehe..dette kan jo være tilfeldig, men hun hadde blitt anbefalt dette av moren sin, som hadde drukket den selv da hun gikk gravid og kjente mange andre som hadde drukket den. Noen som har hørt om noe lignende? Hadde ikke gjort meg noe å føde litt før termin;)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Nei... men kanskje det gjør barnet ditt noe at du føder før termin. Det er jo ikke ferdig da... Skjerp deg!
monilu- Har født Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Malurt er faktisk et abort middel og absolutt ikke noe jeg ville ha prøvd!!! Vil ikke risikere livet til barnet mitt. Se for øvrig: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/arte_abs.htm
♥ Smurfen ♥ Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Denne kommentaren din var helt unødvendig... Hun spør jo fordi hun lurer på om det er noen andre som har erfaringer om dette her! Og sikkert vil vite om det er greit eller ikke... Noen her inne dømmer andre irriterende fort! Babyen kommer nok ikke før den er klar pga te!! så skjerp deg selv!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 HI her. Nei, jeg skrev jo nettopp det i innlegget mitt at det kunne være tilfeldig at babyen til venninna mi kom 3 uker for tidlig, ikke pga teen. Og malurt er gift ja, derfor jeg var skeptisk..det skulle uansett bare bittelitt av den da. På boksen står det jo faktisk noe med absinth, det blir laget av malurt, og absinth blir jo regnet som narkotika i Norge;) Men bare for å ha sagt det, det er en grunn til at jeg signerer med anonym når jeg legger ut innlegg her, for det er noen som ikke har vett til å svare på en ordentlig måte- ALLTID! Så da føler jeg at det ikke går på meg personlig når ingen vet hvem jeg er;)
monilu- Har født Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Var ikke meninga å være skarp og svare deg på en "uskikkelig måte". Ville bare få frem hvor farlig Malurt kan være, og at dette ikke er noen god løsning. Og det ser jo ut til at du er enig med meg i det. Alle er vel lei på slutten og vil vel gjerne at noe skal skje snart, så skjønner godt at folk vil ha noen gode råd for å få i gang fødselen. Men da er det vel bedre å ty til noe mer uskyldig som ikke kan skade barnet?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 HI her igjen; Det var ikke deg den siste delen av innlegget var ment til, monilu;) Var til den anonyme som ba meg "skjerpe meg"...hehe..
Frøken Tredjegangs Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 Årh, til "anonym": Skjerp deg tilbake, du som skriver slike tilbakemeldinger til en som lurer på noe helt saklig.
monilu- Har født Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Det var bra. :-) Vil absolutt ikke være sånn sur, bitter bitch som bare slenger dritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå