Gå til innhold

Foreldrepenger - forvirra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger svar raskt siden jeg ikke har internett mer enn noen få minutter. Hvordan regnes foreldrepengene ut? Har hørt at det er et snitt av de siste 3 månedene man er i jobb. Har også hørt at det er et snitt av det man har tjent det siste året. Hva stemmer?? Er så bekymret, for jeg er bare deltidsansatt og får jobbe veldig lite de neste månedene siden jeg er så sliten og halvsyk hele tida. Redd det blir dårlig med penger på oss det neste året hvis jeg ikke jobber masse de neste månedene fram til fødselen. Noen som har fått noe ordentlig svar fra NAV?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet at du skal ha jobbet minst 6 av de siste 10 månedene. Snakket med damen på nav og hun sa at de velger da de beste 6 månedene mine for å regne ut snittet. så hvis du får jobbet litt lite rett før permisjonen er ikke det så farlig. det finnes flere måter å ordne det på.

men jeg er ikke så veldig stø i disse reglene da.

Skrevet

Altså de regner ut snittet av de seks beste månedene i svangerskapet? Håper det er slik, for jeg har jobba mye fram til nå. Hvorfor er det mange som sier at det er snittet av de siste tre månedene da? Håper virkelig ikke det er sånn!!! Noen som har noe mer håndfast?

Skrevet

som hovedregel er det de 4 siste ukene før permisjonen tar til som teller. MEN nav-lokal gjør vurderinger i hvert enkelt tilfelle. Det er meningen du skal kunne komme best mulig ut, derfor finnes det så mange løsninger på dette....

Skrevet

har hørt de regner 6 av 10 mnd.men,skulle ikke forundre meg om de bare tar den siste mnd min.da jeg tjente minst.virker ikke som de vil at jeg skal ha så mye penger.nesten ikke til å klare meg.da får jeg kanskje 5000 i mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...