babygullz <3 vilde Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 av å være kvalm og dårlig..får i meg mat og mer enn nok av det, men blir så dårlig og alt vrenger seg i magen. likevel klarer jeg ikke å kaste opp, bare brekker meg. det er utrolig ekkelt og ukomfortabelt.! liker nesten ingenting lenger heller...er utrolig kjedelig. blir dårlig av alt.. allikevel legger jeg på meg en hel haug! men ser nå at det er mest i pupper og mage det må ligge, for jeg var å besøkte en venninne igår, som er KJEMPETYNN, og jeg fikk låne jeans av henne, og de passet faktisk..helt utrolig. Men allikevel, skjønner ikke all denne tyngden jeg har da...æsj. er lei av å drikke vann, har fått litt bedre smaken på husholdningssaft, men er utrolig mye "gjemte" kalorier i saft, og ønsker ikke det..drakk pepsi max i fleng før, men nå klarer jeg ikke smaken...=/ jeg har så lyst til å nyte en tacomiddag, en pizza, en kebab, lasagne med hvitløksbrød, grillet laks, eggesalat, SALAMI, osv...men blir superkvalm av alt, og spesielt derosm man kan se det smeltede fettet... håper ikke det her varer til evig tid...er temmelig lei av å bare sove halve døgnet, og sløve på sofaen pga kvalme og tretthet hele dagen...:/
nr-4-i-oktober Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Du beskriver faktisk hvordan jeg har det også (bortsett fra at jeg ikke liker husholdningssaft da ;o) ). Sover minst halve døgnet og sløver på sofane resten av dagen jeg også.( Har vært sykmeldt pga dettesiden før jeg fant ut at jeg var gravid faktisk). I mine tidligere svangerskap har jeg ikke hatt det slik, så jeg skal på UL i morgen for å se om det er flere der inne.. Får trøste oss med at det går over om ikke så innmari lenge, -bedre tider i sikte!
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Jeg hadde det også sånn i 4uker. Det har gått over nå- heldivis. Nå bare kaster jeg opp og får ikke i meg mat, men det er bedre enn å være kvalm hele tida. Håper det vil gå over for deg også nær du nærmer deg 12uker
☆twinkle twinkle Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 dere er heldige som KAN legge dere ned da..Jeg har ei lita som skal ha mat og bleier...middag til far og oppvask som venter...Jeg hater livet mitt akkurat nå..Jeg vet jo at det blir verdt det men akkurat denne kvalmen suger så vanvittig..den hemmer hele meg og familielivet...Jeg ringer akupunktør i morgen og håper på haste time..og så vil jeg gå på apotek og helsekost å raske med meg det jeg kan av kvalmestillende...fytti grisen! Jeg er sååå sykt lei og det har bare gått en uke..tåler ikke lukta hjemme..Mannen har lagt kaffi og kompisene hans ruller røyk (røyker ute altså) og det får jeg brekninger av..men får jeg spy?? NEIDA.... Nå skal jeg gå inn å sove før jeg blir sulten igjen og må finne på noe nytt å spise som jeg egentlig ikke har lyst på å vertfall ikke trenger!! syte å klage altså ..men det er vel greit her inne??
babysjuk82 Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Skriver under her. E også drittlei dn hr kvalmen!
Charlotte med spire Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Jeg også går rundt å er super kvalm. Men kaster sjeldent opp. Har vært på to timer hos akupunktør å det har kanskje hjulpet litt. I morgen skal jeg til legen å få en sykemelding siden jeg jobber i luften og få noe som kan hjelpe for kvalmen. Super trøtt er jeg også. Kunne sikkert sovet hele dagen:)
kaffeplante Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 gidder du å svare meg på NÅR du første gang kjente kvalmen?????? kan man bli det før ikm????
<3 coccinelle Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 Dere har det akkurat som meg. Er sååååå lei nå. Har vært sykemeldt siden 16. januar og er det til etter påske. Kvalmen ga seg LITT i uke 12 - kasta i hvert fall ikke opp alt - men er fortsatt kvalm når jeg ikke spiser hele tiden. Har så lyst å nyte et måltid normalt igjen. Det værste er at magen vokser som bare det (ikke bare den lille kulen som skulle ha vært der...) Hadde tatt av litt på første kontroll, allikevel er magen kjempediger. Ikke så rart kanskje når det er nummer fem.... Men var ikke så kvalm med alle de andre, bare med nummer en. Har lurt på om det er to der inne????
Miss Misantrop Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Bare et ps. Vi lever ikke paa 50 tallet. Du er syk, far kan lage middag til seg selv, tulla og deg. Samt annet husarbeid. Blaaser I om han jobber 200 % du er sykmeldt. Basta.
☆twinkle twinkle Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Selvsagt kan far lage mat selv..Det er han flink til også! Men han får ikke lov fordi jeg tåler ikke matlukta...det er det verste jeg veit... så vi må spise ute ja..blir ikke billig..men i kveld skal jeg til akupunktør da så da håper jeg den fæle kvalmen frosvinner for alltid..Tror det egentlig ikke men..håpe håpe...jeg fikk kvalmen for en uke siden i min 6 uke...
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 3. mars 2008 #12 Skrevet 3. mars 2008 Jeg fikk kvalme og oppkast i uke 6. Er nå 10+3 og merker at det begynner å roe seg. Kastet ikke opp i går, men er kvalm og uggen..... Så nå ser jeg myyyye lysere på livet...... ))
Miss Misantrop Skrevet 3. mars 2008 #13 Skrevet 3. mars 2008 Hater ogsaa kvalmen! Det er helt pyton, de dagene jeg faar kaste opp et faktisk de som er lettest. Den jevne kvalmen er helt jaevlig. Kom tilbake med info etter at du har vaert hos akupunktor, spennende aa se om det har den virkningen du forventer. Har kun sett det paa hest og det med overraskende gode resultater. Dette med lukt er virkelig et validert poeng faar helt noia jeg og har kjopt vanilje rokelse til hele huset. Selv har jeg hatt litt nytte av postafen (om du vil bruke piller I det hele tatt da- da det mistet effekt fikk jeg phenergan, men et blir man veldig trott av) gronne epler har holdt liv I meg I to maaneder naa. Klarer heller ikke ordet vitamin, bare aa skrive det her faar meg til aa brekke meg. Lukten er brekkmiddel og det aa skulle ta det I min munn er samme avsky som aa tenke meg aa gomle paa kakkelakker- saa rar kan man bli.
Maracuya Skrevet 3. mars 2008 #14 Skrevet 3. mars 2008 Uff stakkars dere jeg føler med dere.... Er heldigvis mildt angrepet av kvalme selv men det lille jeg har er nok til å sette meg ut til tider! Håper det ikke blir verre, det begynte på slaget uke 6 og har vart en ukes tid. Akkurat nå har jeg nettopp spist lunsj og føler meg topp! Rart hvordan dette styrer hva jeg har lyst å spise og hvor viktig det blir å spise akkurat det....NÅ. Hold ut jenter :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå