Gå til innhold

Hvordan lage våtservietter selv. Link.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det så ikke bra ut. Man skal da ikke ha shampo på servietter som du skal bruke i rumpen og ikke vasker over med rent vann etterpå. Tenk hvor sår ungen blir av å ha såpe i tumpen over tid.

Bruk heller mesoftkompresser med vann og olje. Mye bedre. Bare å ha de med i en liten boks eller pose.

Skrevet

Man velger vel selv hva man vil ha oppi. Jeg ville nok aldri hatt shampo oppi, men heller olje.

Nå vasker jeg bare med vaskeklut og vann, men tror dette er mye mer miljøvennlig å lage enn å kjøpe masse våtservietter. Dessuten vet man da hva som er oppi og det blir bedre økonomisk.

Skrevet

Mer miljøvenlig tror jeg nok ikke det er siden uansett papir går det i søpla. Men mesoftkompressene du får kjøpt på apoteket er ikke våtservietter, men du kan lage det av de. Jeg vil tro at det vil være veldig lett for at kjøkkenpapiret vil gå i oppløsning når du skal prøve å rive det av. Og kjøkkenpapir inneholder ting som ikke er så bra verken på huden eller å tørke av matvarer med.

Skrevet

resirkulert kjøkkenpapir inneholder lim og er ikke så bra ja, ellers ser jeg ikke helt hvilke ting som ikke er så bra. Kan du fortelle?

Skrevet

De hvite er tilsatt belkemiddler som smitter av på huden og maten.

Skrevet

Og vanlige våtservietter inneholder...? Jeg ser virkelig ikke problemet her jeg. Jeg tror det er mye mer høgg i våtservietter enn i dette. Det er jo ikke store mengder vann som skal oppi, så det vil jo holde seg sammen, og miljøvennligheten vil jo ligge i produksjonen av tingene.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg bruker tynne flannellskluter/ gasskluter på str med våtserviettene som jeg bretter akkurat som våtserviettene og legger dem i en boks. Da kan jeg bare trekke opp en etter en når jeg trenger det. På tur har jeg bare en liten sprayflaske med vann blandet i litt aloe vera. Etter bruk legger jeg dem sammen med tøybleiene og vasker dem sammen. Enkelt, billig, miljøvennlig og greit. Flott for såre barneromper også.

Sikkert mange andre kjekke løsninger også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...