Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Er det noen som er det? hvordan fungerer dette? kommer dere å går som dere vil å blir det bra me tanke på smertene som dere evn har? tenker på rygg ol..er man som en ekstra person ved aktiv sykemelding?? Jeg jobber i bhg og vurderer dette..
Krusemynthe Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Jeg er det. Pga. prolaps. Men det spiller forsåvidt liten rolle. Premissene for aktiv sm er at du skal ha en vikar i dine vakter HELE tiden. Da kan du som er sykemeldt komme å gå - og faktisk være en bonus for avdelingen når du orker å være der. orker du ikke å være der - så har de jo likevel "grunnbemanningen" i orden. Jeg kombinerer også jobben på avdeling med å jobbe litt på kontoret - og sånn sett er jeg faktisk en ressurs for dgl. leder også.... Synes ordningen er super - for alternativet for min del hadde vært å bare være sykemeldt - dumt både for meg og for jobben.
mamma`n til nurk Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Jeg jobber i barnehage og var aktiv sykemeldt (pga korsrygg og sliten) i 5 uker før jeg gikk ut i permisjon. Da jobbet jeg 4 timer om dagen 3 dager i uka på kontoret og hjalp til med papirarbeid og ryddet på personalpc istedet for å være på avdeling. Fikk hele tiden beskjed om å gjøre alt i mitt eget tempo, og det var bare å ta pauser når jeg ville, og evnt gå hjem ved behov. Det var absolutt det beste for meg i allefall. Slapp å være hjemme og glane i veggen i flere uker i strekk, samtidig som jeg fikk slappet av og være sosial på jobben uten å føle jeg var en byrde for mine kolleger som da fikk en "fungerende" assistent i stedet for meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå