Gå til innhold

morsmelk-----------------------

Anbefalte innlegg

Skrevet

satt å tenke nå bare hehe.

om man skal pumpe seg. for å dra ut. å la bebisn på flaske av far,skal den melka jeg pumper i kjøleskapet.å hvordan skal den varmes opp igjen?hvor lenge varer den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

MM holder seg toppen ett døgn i kjøleskap før den må kastes.

Den varmes på vanlig måte (i panne etc, men vær fosiktig i mcro), men da skal den ikke i kjøleskapet etterpå, da skal evt rester helles ut

Skrevet

Morsmelk kan og fryses. Jeg pleide å helle det over i isterningsposer, tok ut noen klumper av gangen. Varmes i vannbad, ikke kokende på plata. Ha melken i flaske, sett flasken i det varme vannet til den er passe varm.

Skrevet

MM holder 3-5 dager i kjøleskapet om du setter den innerst i skapet(ikke sett den i døren der det blir for varnt). Du varmer den i vannbad.

Om melken har vært fryst først holder den 1 døgn i kjøleskapet .

Skrevet

tusen takk for gode svar;)da har jeg det på greip;)hehe..mye å tenke på vettu:)

Skrevet

Jeg har nå hørt fra flere hold at morsmelken ikke skal stå i mer enn et døgn i kjøleskap, uansett plassering! Selv om den ikke virker dårlig, skal den ikke brukes etter et døgn....

Skrevet

Morsmelk holder seg i 3-5 dager i kjøleskap, trenger ikke å kaste den etter ett døgn med mindre den har vært fryst, da må den kastes ett døgn etter tining. Du varmer den opp i vannbad :) Feks hell varmt vann fra vannkokeren i ett litermål også setter du flasken med melk oppi der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...