Gå til innhold

O' store kloke bilstolhoder- trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt som er 2,5 år sitter bakovervendt i acta graco sete. Han er 15 kilo. I det siste har den frekkasen funnet ut hvordan han skal smyge seg ut av selene. Dette til tross for at jeg strammer meeeeget godt. Det er jo en smule upraktisk når jeg kjører alene med han.

Finnes det sånne klips som man kan sette på?

Nå er han jo 15 kilo. Skal han fortsatt sitte i barnestolens belter eller skal jeg ta disse bort og bruke bilens 3 punkts seler. Da kan han jo ikke lenger sitte bakovervendt..

Han har god plass til beina, men det er jo denne smyginga ut av selen som gjør at jeg sjelden kjører alene med han...

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barneutstyrsbutikker har en sånn liten dings som man setter på selene i brysthøyde. Med den montert, så er det umulig å smyge ut av selene. Koster visst ikke mange kronene.

Skrevet

HTS har en sånn sak som koster 35 kr. Selges ihvertfall på Baby Shop. Løser problemet veldig greit! :o)

Skrevet

Som foreslått over her så kan du sette på et klips på selen, de skal visst fungere fint. NB! Du må ikke sette på noe annet enn et klips som er beregnet på bilstoler, disse lar seg nemlig lett knekke dersom man får behov for å få barnet raskt ut av selen.

Dersom det er et Cosmic-sete du har, så kan han sitte bakovervendt i baksetet med internbeltene til han veier 18 kg (25 kg i forsetet). Internbeltene skal alltid brukes når barnet sitter bakovervendt. Det aller beste er om han får sitte bakovervendt så lenge som mulig, aller helst til 4 år eller mer. :o)

Når du etter hvert må snu han framover, anbefales det heller å bytte til bilstol som bruker bilens egne 3-punktsbelter. Men ingen grunn til å snu ham bare fordi han har passert 15 kg, det er bare minimumsvekten for å bruke bilstol uten internbelter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...