Gå til innhold

råd mot kvalme?


førsteman

Anbefalte innlegg

er det noen som har noen gode råd mot kvalme?

skal på jobb i morra og vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg igjennom dagen? har ikke fortalt det til noen enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Råd som hjelper meg er å spise lite og ofte! Start gjerne med å spise en kjeks før du står opp om morgenen. Ingefærkapsler fungerer også. For min del, så blir jeg mye mer kvalm når jeg er sliten, så jeg prøver å ikke slite meg ut... Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

signerer svaret over, og i mitt tilfelle hjalp noe som heter "sea bands".

det er armbånd med en liten kule som presser på et bestemt punkt på håndleddet. (a'la soneterapi) funka veldig bra på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sverger til sea-band fra apoteket. uten de hadde jeg måttet sykemelde meg for lenge siden, men nå holder jeg ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg blir mye mindre kvalm om jeg ikke er sliten/trøtt, samt at jeg drikker vann med litt eplejuice i.

 

Sliten/trøtt er jo litt vanskelig om man skal på jobb, men funker som regel greit med eplejuice til frokost!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde også seaband, men det hjalp ikke noe særlig for meg desverre.

Fikk beskjed av en farmasøyt om å ikke ta ingefær da det ikke er bra for oss gravide. Har dere hørt noe om det?

 

Det som hjelper for meg er afipran og masse småspising:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må også kaste meg inn i debatten her og anbefale småspising :) Jeg har prøvd seaband, men det virket ikke noe særlig på meg. Må visst bare innse at planen om å ikke legge på meg mer enn strengt tatt nødvendig ikke går så bra.. men, litt mindre kvalm, og det er verdt mye. Og det hjelper å være uthvilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er nevnt av flere her, men en god ting kan ikke sies for ofte ;) SEA-BAND! Jeg kjøpte det i dag, og funka kjempebra.

Andre ting jeg synes hjelper, er tørre kjeks før du står opp (ha ei pakke på nattbordet) og litt vann, spis ofte og små måltider, vær uthvilt, sov mye, drikk farris blandet med eplejuice. Synes også Biola (med jordbær) funker fint. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!

Jeg fikk afipran hos legen, og han forsikret meg om at det ikke var skadelig. Funker bra, men fortsatt dårlig matlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AKUPUNKTUR!!!

funker kjempebra, og det er nå flere og flere jordmødre som kan gi akupunktur i hele svangerskapet. Da får man jo spurt om litt av hvert også...:) Hvor bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt råd er mat og melk :-) hver gang jeg er kvalm må jeg ha litt å spise og melk faktisk, av alle ting, skulle tro man bare ble kvalmere av det-men det funker for meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må spise meg mett før jeg legger meg, ellers er blodsukkeret lavt når jeg står opp, og da blir jeg kvalm.

 

Så må jeg spise _før_ jeg blir kvalm dagen gjennom. Går mye i frukt for det er lett å få i meg mange ganger om dagen.

 

Kjøpte ingefærkapsler på apoteket idag, og håper det hjelper.

 

Hos meg er det helt tydelig at når jeg ikke spiser ofte nok så blir jeg kvalm.

 

Dessuten må jeg stå opp kjempesakte. Ikke noe hopping rett fra senga og i dusjen, og fyke på jobb lenger, det tar helst en time nå :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...