ChellBell - har født! Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Tenkte jeg skulle minne alle sammen på å trene skjedemusklene - HVER DAG!!! Hvorfor det er viktig? Når du føder vider muskulaturen i skjeden seg så utrolig mye ut at du blir egentlig ganske "tunnell" i en stund etterpå... Det kan få mange kjedelige konsekvenser, blant annet du klarer ikke alltid holde deg så godt når du må tisse og opplever å skvette litt når du hoser, ler, løper osv.. IKKE gøy! Du kan bli så stor etter fødselen at det påvirker sexlivet veldig. Du blir for stor for han med andre ord.. han får ikke noe særlig nytelse og ikke du heller og ting kan blir veldig leit og sårt når man er nybakt mamma og denne delen av samlivet ikke funker noe særlig lenger.. Du kan få nedfall av skjede og livmor. Skjeden og livmoren "faller" nedover i underlivet fordi det ikke er noen muskler som støtter opp lenger. Dette er noe INGEN ønsker å oppleve. Det fins operasjon for det, men den er smertefull. Derfor, KNIP IGJEN!! Det anbefales at vi kniper skjedemuskulaturen minst 3 ganger daglig.. Hold, knip - som om du prøver å holde igjen tisse-strålen. Holde dette noen sekunder og slipp. Gjenta 10 ganger. Ingen ser at du gjør det så du kan gjøre det på jobben, bussen og hvor som helst. Det er bare utrolig viktig å trene disse musklene så IKKE glem det!!!!! )
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Takk for påminnelsen. Må innrømme at jeg synes det er vanskelig å finne disse musklene jeg...tips?
lillebolla Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Prøv neste gang du er på do for å tisse. prøv å knip av strålen. Det er akkurat samme du skal gjøre når du skal utføre knipeøvelser.
ChellBell - har født! Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2008 Jeg er helt enig. Å gjøre disse øvelsene er egentlig utrolig irriterende fordi det er så vanskelig å føle at man får tatt ordentlig i! :/ Jeg har lest at det er to måter å teste knipingen på. Det ene er å knipe igjen når du tisser på det sterkeste. Knip igjen og legg merke til hvordan det føles, hva det er du kniper, hvordan osv når du gjør det. Det er den samme følelsen du skal prøve å gjenskape når du kniper ellers også. Målet er selvfølgelig at du skal kunne klare å stoppe tissestrålen med en gang du kniper.. Der er jeg ikke helt ennå Den andre måten er å føre en finger i skjeden og knipe igjen for å kjenne hvor hardt du kniper og om du gjør det riktig. Tipset jeg har hørt er å tenke at du skal knipe igjen og prøve å "dra skjedemuskelen oppover".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå