Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som husker om de skal tas fra uke 35 eller 36, eller er det for tidlig. Noen som har prøvd, virker dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er etter 34 fulgåtte uker

Skrevet

hva er dette med disse kapslene godt for ser mange som nevner det men hva brukes det til?

Skrevet

De skal visst få fødselen i gang. Gjøre deg mer klar nedentill. Skal visst også bli mer tøyelig. Bekkenet blir mer bevegelig, og så virker det visst motatt etter en har født. Får bekkenet på plass igjen. Så hun i helsekostbutikken sa det var lurt å ta dem litt etter fødsel også.

Skrevet

Kjøpte meg sånne kapsler. Fikk beskjed om at det ikke var lurt å ta mer enn en pr dag fra uke 34 å sånn full dosering fra uke 37. Disse skal virke styrkende på livmoren å gi en letterfe fødsel samt at den trekker seg fortere sammen etter fødsel. Ikke hverken hørt eller lest noe om at det skal ha noen effekt på bekkenet jeg men det kan jo være.

JM frarådet meg å ta disse da det ikke var bevist effektivt for fødsel eller skade på baby...men det er da natur preparat så ser ikke skaden med det men jeg har nå latt være likevel.

Skrevet

Hvis JM frarådet deg det da det ikke var påvist noe effekt eller skadlighet på barnet, skjønner jeg ikke helt hvorfor du ble frarådet.

Ellers så skal man være veldig forsiktig med naturpreparater når man er gravid.

Har begynt på disse kapslene selv, har ikke rådført meg med JM, da jeg ser at like mange får tommelen opp som ned ang bruk av diss her inne.

Det er ikke påvist skadlig for babyen, og hvis det da kan hjelpe til med at fødselen blir lettere, og ting trekker seg fortere sammen etterpå så er det jo greit å prøve ihvertfall.Jeg begynte på mandag var da 35+5

Skrevet

stor gutt:

hva var det du ikke skjønnte? Mener jeg fikk det fram ganske greit. Jeg bringer bare videre hva min JM sa til meg hvilket var som følger: anbefaler deg ikke å ta de da det ikke er bevist effektivt for lettere fødsel, det er heller ikke bevist om det har negative følger for baby.....skjønner? Er jo opp til hver enkelt å ta de, men jeg la dem på hylla da JM sa dette til meg, men sikkert ingen krise om man velger å ta dem heller.

Skrevet

Jm komentar til kapslene: så flott! Ta full dose! Hun hadde heller ikke vært borti noen som hadde gått over tiden med disse!

Skrevet

Jeg tok bringebærkapsler både i forrige svangerskap, og jeg tar nå. Forrige gang gikk jeg 5 dager over, og jeg har termin i morgen(og det er fremdeles ingen tegn på fødsel). Så det er ingen garanti for at man føder tidligere.....

Men jeg hadde veldig sterke og gode rier forrige gang, og det kan jo tenkes å være pga kapslene. Fødselen gikk veldig greit, og jeg valgte dermed å prøve denne gangen også:-) På helsekostbutikken sa ekspeditøren at hun hadde fått veldig god tilbakemelding fra kundene.

Ser at det blir skrevet ovenfor her at kapslene hjelper bekkenet i å utvide seg og trekke seg sammen?? Det har jeg aldri hørt om før... Derimot at de styrker livmoren, og siden hjelper den å trekke seg sammen etter fødsel.

Skrevet

Ser noen skriver at de ikke skal tas før i uke 34-35....? Jeg har hørt at man kan begynne å ta de 3mnd før termindato, at de ikke fungerer for å "sette igang" fødselen, men at de styrker livmoren og er bra for slimhinnene samt at de kan hjelpe for at man kan unngå å sprekke/revne...

Skrevet

hei. jeg har selv jobbet på helsekost og solgt bingebærblad kapsler til mange ventende. det er helt riktig at de brukes til å styrke livmoren og at den kan trekke seg sammen raskere etter fødsel. men det stemmer ikke at den stimulerer veer og starter fødselen. da hadde de garantert ikke blitt solgt over disk på den måten. som så mange andre produkter på helsekost( og apotek) er ikke alt med dokumentert virkning. troens kraft er også sterk!!!! jeg har selv vurdert å bruke bringebærbladkapsler, men siden dette er min tredje fødsel og de to andre har gått kjemperaskt med masse etter rier og rask sammentrekning av livmora, så velger jeg å ikke bruke d. jeg har heller ikke hørt at det skal styrke slimhinnene for å ungå revning....

for å stimulere rie aktiveteten er nok den "letteste" og "billigstte" måten, å holde seg i bevegelse under åpningsfasen. for å forebygge revning: smøre med god olje for å stimulere blodsirkulasjon. også måten barnet blir født på kan være av betydning(stilling, tid osv). for å holde slimhinner fine: omega 3!!! flott for både deg og babyen.

ellers er d bare å la naturen gå sin gang;-)

Skrevet

bringebærbladkapsler kan forresten tas i hele 3 trimester.

Skrevet

Bare jeg som synes de smaker drit???? Klarer ikke å ta de!!! De lukter og smaker helt forferdelig og jeg blir gående å smårape den smaken den dagen!!!

Skrevet

Enig, smaker helt forjævlig, men bare akkurat når jeg tar dem da... men, enig med deg i at det ikke er dagens høydepunkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...