sekke Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 atter en gang kom tr. usj... lurte bare på om noen har noe erfaring med clearblue fertilitetsmonitor?? er jo ganske dyrt og må har strimmel i tilegg. men er det verdt det så gjør jeg så klart det. har brukt vanlige eggløsningstester bestilt på nettet nå. har vist eggløsning,men har jo ikke blitt gravid allikevel har ei datter på 2 år så vet at jeg kan. prøvd i 8 mnd nå
Underveis --> Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Kan ikke si jeg har så bred erfaring, men jeg har monitoren og er i min første syklus med den. Er på dag 15 og har ennå ikke hatt el ifølge den. Jeg pleier å ha ganske stabile sykluser, så det blir spennede å se om eggløsningen min faktisk er "off" ifht når jeg får mensen, eller om syklusene mine er i ferd med å bli lengre og lengre ;-) De skryter jo av 89% flere gravide i løpet av 2 pp'er, så da syntes jeg det var verd pengene. Vi er forøvrig inne i et par pp'er der vi ikke skal forsøke å bli gravide, men i april er vi i gang igjen og da er jeg sikker på at monitoren vil maksimere mine sjanser på å bli gravid. Synes det er greit å ikke "skyte i blinde" jeg da ;-) Jeg skriver i bloggen min om monitoren, så du får følge med der og se hvordan det går!
LabbogLine Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Hei! jeg er inne i min første pp med fertilitetsmonitoren. Har prøvd med el tester tidligere, og ikke fått utslag. Har ikke så mye erfaring med den enda da, er bare på dag 8 i syklusen. Men har hørt om mange som har blitt gravid på første forsøk:) Den har jo en stor fordel fremfor el testene, da den viser når du har økning i østrogen i tillegg til lh, så den kan faktisk vise opptil 5 dager i syklusen der du har økt sannsynlighet for å bli gravid (derav en dag vises som maksimal fertilitet)
sekke Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2008 begynner man på den dagen man får mens. i så fall må jeg begynne neste mnd igjen da el?
Underveis --> Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Du kan begynne inntil 5 dager etter mensens første dag.
håpet omden lille... Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Hei, så gøy at det er så mange som er prøvere av fertilitets monitoren:)) Jeg kjøpte en i dag etter ett års slit ,og nedturen da jeg fikk mensen. Dro rett på apoteket, kjøpte den og så var den i bruk en time etterpå. Riktig nok er den dyr, men alle tårer, nerver og spenningen rundt IKM er for meg blitt så uutholdelige at jeg gledelig ville ha betalt 1300 kroner hver måned for å slippe dette!!! Jeg antar at dere tenker at jeg bør slappe av, men er det noe jeg virkelig ikke har kontroll over i mitt liv akkurat nå, så er det baby tanker og nervøsiteten i tiden rundt IKM!!! PS: Tre av venninnene mine er blitt gravide ved hjelp av fert.monitoren i løpet av 3 mnd, så vi får se om vi er like heldige.Lykke til til alle oss og håper at vi snart jubler av glede over en spire i magen, kjenner at jeg er optimistisk....
kaffeplante Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 Jeg har nå fått vite prisen....ca 1300 kr...gidder noen forklare hvordan den virker og hvordan man bruker den osv???
Underveis --> Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Den fungerer ved at du starter den på morgenen av mensdagen (dvs på morgenen av dag 1-5, siden du kan stille inn dette på monitoren). Da begynner den å telle dager. Hver morgen skrus den på, og på dag 6 gir den beskjed om at du skal bruke en testpinne. Det blir som å tisse på en hvilken som helst annen testpinne/eggløsningstest/graviditetstest. Så setter man inn pinnen i monitoren, venter på at den leser av resultatet, og dett er dett. Jeg er nå på dag 16 i syklusen, og til min overraskelse så har jeg ikke hatt eggløsning ennå. Jeg har alltid trodd jeg har hatt 28-dagers sykluser. Forrige var 29. Jeg har fått "høy fertilitet", som er nivå 2 av 3 på monitoren der "maksimal fruktbarhet" er eggløsningen. Dette er 3. dagen med høy fertilitet for meg, så det drar seg nok mot eggløsning i morgen eller et par dager. Da er sjansene altså størst for å bli gravid. Monitoren "lærer" så av den første syklusen og kan dermed bedre forutse eggløsningstidspunktet i neste syklus. Jeg er altså i min første runde, så det blir spennede å se hva som skjer neste syklus. Da skal den korte ned dagene for "høy fruktbarhet" slik at eggløsning og dagene som øker sjansene for gravidiet spesifiseres bedre. Synes det hele er fasinerende greier ;-)
LabbogLine Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Det er veldig fasinerende:) Regner med det skjer ett eller annet her i løpet av uka, er på dag 9 i syklusen nå. Har ikke peiling på når jeg har el, så dette er et kjempe bra hjelpemiddel:)
Underveis --> Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Jeg for min del sitter jo her og lurer på om det er mulig å få mensen mindre enn 14 dager etter el. Det må jo det? Har jo hørt om folk som blir gravide selv få dager før tr ankommer. Er det da et supermannegg, eller er det at el kommer uvanlig sent? Noen som vet? Burde kanskje stilt spørsmålet i egen tråd, men skitt au ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå