Gå til innhold

hva sier man til dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

pappaen til jenta mi frister henne hele tiden. han frister å plager henne til hun begynner å gråte eller sutre.. sutrer hun fortsetter han litt til.. Han sier det kjekkeste han vet er å plage.. Hun har begynt med det at hun blir skikkelig sint å er "stygg" tilbake mot han.. Klyper å klorer. Jeg prøver å si det fint at han må slutte, for jeg er lei av å trøste å høre på unødvendig grining. spør fint om han ikke bare kan la henne være ifred. Men da får jeg bare surt igjen at han bare tuller med henne. Men hun viser jo helt tydelig at hun ikke liker det. At hun er lei av det. I begynnelsen var det kjekt å morsomt, men det går jo en grense for alle. Tilog med de små..

Jeg forstår hun blir sint å irritert, for det gjør jeg også..

Hvis han begynner å friste meg så kjenner jeg det koker innvendig. Det er plagsomt, vondt å lite kjekt. Jeg er en person som får veeeeldig fort vondt, å uansett om han prøver å la være å gjøre "vondt" så blir det det.

off.. kjenner jeg blir så frustrert på jenta vår sine vegne. hun har jo ikke så mye å stille opp med stakkar. Er redd det smitter over på barnehagevennene..

hilsen en frustrert mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo, sier han at "det kjekkeste han vet er å plage"?!? Det er da en helt utrolig rar "lyst"! Det synes jeg virkelig han burde prøve å begrense, i hvert fall overfor jenta deres. I all verden! Det høres jo bare så negativt ut! Jeg har selv vært borti noen sånne personer (som voksen), og jeg kan ikke akkurat si at den væremåten tiltaler meg!

Skrevet

Den mannen høres utrolig lite voksen ut! Det beste han vet er å plage??? Hvordan fyr er det da? Stakkars liten jente sier jeg. Må være slitsomt for henne dette. Å enda værre at det er faren hennes som gjør det. Han skal jo være tryggheten selv.

Nei dette er utrolig dårlig gjort. Å du skulle kanskje sagt til han at i kveld når ungen har lagt seg, skal vi ta en alvorlig prat som dette. Fortell han hvordan datteren får det når han gjør sånn, og konsekvensene for henne.

Skrevet

jeg har prøvd.. men det nytter jo ikke... jeg har sagt det mange ganger at han skal la henne være ifred, men det går inn det ene øret å ut det andre.. huff.. har bekymret meg ekstra nå i det siste, for hun vet at uansett hvor mye krefter hun bruker på klyping og kloring mot han så får han ikke vondt, men når hun blir sint på meg ( for helt andre ting som å ikke få viljen sin eller sånne trass ting, ) så angriper hun meg også på den måten. å når han ser dette, så kjefter han på henne å sier til meg at jeg tåler jo mer enn deg så hun klarer sikkert ikke å begrense kreftene..

HALLO? det er jo han som gjør henne slik.. syns ikke han har rett å kjefte på henne i det hele tatt...

huff... vi er så ulike i oppdragelsen at jeg vet ikke hvor mye mer jeg klarer. Syns synd på jenta mi jeg.. hun er ikke eldre enn 3 år. hun skal slippe sånne ting. Selvfølgelig kan man tulle å tøyse en gang iblant, men dette blir gjort hele tiden.. huff.. vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.

HI

Skrevet

Nei,ærlig talt!!! Fyren har sikkert andre gode sider, som gjør at du velger å være sammen med han, men sånne personer styrer jeg i hvert fall langt unna. Noe så barnslig og negativt! Tenker han på at datteren deres blir eldre og sansynligvis kommer til å mislike han for dette? Sånn rent bortsett fra at dette umulig kan være noe bra for henne. Det er da en besynderlig måte å være overfor sin datter på. Hva i all verden mener han med det? T.o.m. min litt ufølsomme og usentimentale mann, eeelsker når vår lille gutt på snart tre, ler og koser seg og ser på pappa med stjerner i øynene.... Hvis du har prøvd å ta opp dette med han før, gjør det igjen og si at NÅ er det alvor!

Skrevet

jeg tror jeg ville gått så langt å fjernet barnet når han startet å plage henne. for så å si at du ikke godtar en slik oppførsel ovenfor ungen og hvis han vil leke med henne så skal det gjøres på hennes premisser. hvis han ikke hører så ta han inn til samtaler hos rådgiver som du kan få kontakt med gjennom helsestasjonen. jeg synes du fysisk skal vise at du ikke godtar denne oppførselen dersom han ikke vil høre når du sier noe. hvis ikke han hører når du sier noe så fjern henne bort og ikke hør hva han sier før han kommer inn på ditt og datteren din sitt spor. for dette vil prege henne hvis det får fortsette.

Skrevet

Jeg må si meg svært enig med anonym over meg. Ta jenta de fysisk bort fra situasjonen, hver eneste gang han plager henne. Og si tydelig til jenta di at det pappa gjør er IKKE fint. Slik skal en ikke være mot andre. Ta henne vekk, og vær tydelig på hvorfor ovenfor både jenta og mannen din.

Når det gjelder mannen din så syns jeg at det var en merkelig måte å velge å være på ovenfor sin egen datter. Totalt uakseptabelt!! Når jenta deres signaliseres så sterkt at dette er vondt og vanskelig, ja da ligner det hele på ren og skjær mobbing. Syns virkelig mannene din at det er greit å mobbe sin egen datter? I så fall har han et stort problem som han burde gjøre noe med, en skikkelig dårlig egenskap å ha. Fy så sint jeg blir på han. Jeg syns du burde gi han et ultimatum når det gjelder denne oppførselen, tenk etter - han skader faktisk datteren deres på denne måten. Hvertfall hvis dette blir regelen og ikke unntaket... Gjør noe!!

Skrevet

jeg ville ha forkalrt han tydelig at det ikke er den rette alderen for denne type spøk, hun forstår det ikke enda.

akkurat som unger ikke forstår sarkasme og spydigheter til de nesten er tenåringer, de forstår det ikke og de føler seg utrygge.

om du angriper det fra den retningen så tar han det kanskje litt mindre som kritikk.

Skrevet

Jeg sliter faktisk med litt av samme greie her...Nå ble samboeren min far veldig ung og har måttet bli voksen veldig fort,han var 18.Nå er gutten vår snart 3 år og sambo er litt slik du beskriver din..Han skal lissom terge han hele tiden og småplage han,men når jeg spør om han kan la være så sier han bare at han bare tøyser.Sønnen vår blir også irritert og sliten og begynner alltid å gråte og roper på meg for at jeg skal redde han. Sambo er lissom flink på noen ting med han men det er når de lissom skal leke så er det sånn terge og plage lek enn å leke pent sammen lissom. Må også som du sier her fortelle at sønnen vår er veldig hardhendt og han klyper og slår og skal helst hoppe oppå faren sin...jeg prøver da hele tiden å fortelle sambo at han må jo si til sønnen vår at han ikke skal hoppe oppå han og det er ikke lov men han lissom gjør ikke noe med det.

Jeg er også veldig interresert av å se på disse nanny programmene på tv og leser mye om oppdragelse osv for vil han en snill og ordentlig sønn...og han er som regel grei med meg og han vet hvor langt han kan gå med meg,jeg følger opp og gir meg aldri og disiplinerer han godt..men er jo ikke så lett da når sambo kommer og ødelegger alt....Sønnen vår er helt annerledes når sambo er her enn når vi er alene.

Jeg begynner å bli lei så må nok ta en god prat med han..jeg har også tenkt til å ta opp et par av disse nannyprogrammene på tv så han kan se at det han gjør er feil.Er jo greit at de lekeslåss litt som far og sønn gjør men ikke at det blir så ille at han begynner å gråte og blir sinna på faren sin....det er ikke sånn en far skal være med barna sine...

Har vel ikke akkurat råd til deg,men tror nok du burde prøve å prate med han ihvrtefall. Også vet du at du ikke er helt alene om dette:)

Signerer med anonym her jeg...:)

Skrevet

Dette er oppførsel som tenderer til psykisk mishandling av barnet.

Det er ditt ansvar å beskytte barnet ditt mot disse situasjonene hun ikke kan verge seg for selv.

Du må sørge for at pappaen FORSTÅR hva han gjør mor jenta si, og hvilke konsekvenser dette har for henne. Konsekvensene kan bli store, og omkostningene må jenta di leve med, hun kan i verste fall utvikle atferdsproblematikk, angst, psykiske problemer, på bagrunn av dette. Slik det er nå, er hun allerede utrygg og ukomfortabel i situasjonen.

De første årene skal bidra til å legge den "grunnleggende" utviklingen av henne som person, og hennes erfaring hittil er at voksne (menn) er slemme og kan behandle henne som det passer...

Ta kontakt med familievernkontoret for veiledning, evt barnevernet i din kommune, som kan bistå med råd og veledning, dette er nok for stort til at du kan få far til å SE selv... Lykke til!

Skrevet

Kjemperar oppførsel! Han mobber jo sitt eget barn! Utover at det er kjempesynd på jenta deres, vil han virkelig at det skal bli hennes måte å være på? At hun lærer seg å mobbe og plage og klype og slå, når hun føler at hun må forsvare seg? Skikkelig rart og ufyselig spør du meg!

Skrevet

til anonym 20:22..

her ble også pappaen far ganske ung, 19 år :)

så er vel alderen tenker jeg..

jeg har idag sagt navnet på faren og spurt om han kan kutte ut. Jentungen vil ikke. å jeg sitter her med skikkelig hodeverk å orker ikke mer lyder enn jeg trenger. han slapp henne da, og så tydelig hvilken behandling han fikk etterpå.. jenta gikk rett bort å rev han i håret.

å mormora gikk det også utover idag..

jeg sier hele tiden at jenta mi må si slutt hvis han holder på, og da gjør hun det, men det er ikke alltid han hører.. men da gir jeg beskjed om at hun har jo sagt slutt..

men skal ta skikkelig tak i dette..

jeg klarte det da litla var rundt året. da sa jeg til ALLE i hans familie at når hun sier nei eller griner så er det nok.. å da sluttet han også.

men takk for gode svar. godt å se at det ikke bare er i mitt hodet..

jenta mi er en helt annen rolig og snill jente når han ikke er her.

hilsen HI

Skrevet

En sånn mann hadde jeg ikke taklet å leve med. Han ødelegger jo datteren deres!

Samme hvor mange andre bra egenskaper han måtte ha, dette er for drøyt. Jeg er ikke med på den "på hue og ræva ut"-dib mentaliteten, men denne mannen er jo ikke god!

Skrevet

Her plikter du å være den sterke for barnet ditt sin skyld.

Ingen unnskyldninger som at "jammen det hjelper ikke hva jeg sier", "han er jo fin på andre måter" og blabla bla.

Du må ta ansvar som mor og bli tøff i trynet, gjerne søke hjelp utenfra. Dette er psykisk mishandling i mine øyne.

Skrevet

Hva f ... er det med den mannen da??!

han ødelegger jo datra deres med å manipulere henne på den måten..

Fytti katta for en stoooooooor idiot og det mener jeg.

Har sett programmer hvor barn blir utsatt for sånn "trakkasering" og de får det ikke bra med seg selv!!

Hadde det mannen min som holdt på sånn å ødela ungen min så hadde han fått et ultimatum.

Enten slutt eller pelle seg rett ut!!

Skrevet

Beklager hvis dette virker litt over streken, men hvorfor i all verden er du sammen med denne mannen? Han virker jo nesten på grensen til å være sosialt tilbakestående..

Skrevet

Håper du redder barnet ditt ut fra denne psykiske mishandlingen. det er din plikt, for hun klarer ikke det selv.

Bra du reagerer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...