Gå til innhold

Virker ikke som jeg har nok melk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller jeg kjenner jo han får melk, men puppene er så slappe for tiden..Før fylte de seg opp med engang..? Vet at man har mindre melk på kvelden men det er det samme på dagen. Jeg ammer ofte en gang i timen..kan det være dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jevner seg som regel ut etter du har ammet en liten stund =) Slipper den melkesprengen, jeeeei!

Kan hende du har økedøgn nå, siden du ammer 1 gang i timen.

Skrevet

Men han er jo 7-snart 8 uker så jeg har jo ammet en stund...Synes det er bedre å ha litt mere påfyll hehe, da vet jeg at det er nok melk hvertfall..

Skrevet

Har ikke vært så mye her i det siste, så vet ikke om du er i gang med slankingen din? Da kan i tilfelle det være en årsak.

Skrevet

Dette med at puppene blir slappe, har noe med at melkemengden tilpasser seg etterhvert som de blir vant med hvor mye melk gutten din skal ha :-)

Opplevde det samme med begge mine etter ca. 3 mnd.

Men, melka er der den :-)

Skrevet

I boka mi står det at rundt 3 mnd så forandrer det seg, og puppene kan virke slappe.

Så, ingen fare, melka di er der.

Skrevet

Nei ikke helt 100% enda..Har vært syk og ikke orket det..Men jeg spiser sunt og variert, det gjør jeg. Ingen ekstreme slankedietter

Skrevet

Jeg husker dette skjedde med meg også, og jeg fikk helt panikk!

Jeg hadde ALLTID spreng og kunne sikkert solgt melk, for jeg pumpet så vanvittig masse.. plutselig en dag var de helt myke. Fikk ikke spreng på samme måte og klarte kanskje å pumpe 50 ml med el.pumpe, om det var lenge siden jeg hadde ammet... drakk masse vann, lettøl, masserte, brukte varmt vann osv for å oppta melkeproduksjonen...hihi, men dette er visst helt vanlig. Det har med at melken stabiliserer seg i forhold til barnets behov. Ved økedøgn (dersom du produserer for lite) så henger minien din i puppen 24/7 for å øke produksjonen igjen.. ganske facinerende egentlig!

Jeg fullammet til mini var 6 mnd, og ammet han nesten til han var 2 år. Hadde rikelig med melk hele tiden, og fikk spreng når jeg sluttet.. hehe

Så jeg vil ikke tro du har for lite melk, om ikke minien din virker utilpass, sulten og har tørre bleier...

Skrevet

Takk for svar, da får jeg bare vente til det fyller seg opp igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...