Jannita Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Marinade? steke i ovn, panne? tilbehør? Forslag mottas med takk
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Pleier å steke på pannen først har den i stekefolie inkl. smør, løk, gulrøtterm paprika, hvitløk steker i ovnen som med storfekjøtt Serverer med viltsaus i sausen har jeg stekt sopp, løk, paprika og bacon.... mmmmm serverer med potetstapp der potetene er kokt møre sammen med hvitløk... Masse smør i stappen.... mmmmm feitamat....
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 bare litt etterkommentarer til earl grey sine tips: -grunnen til at man steker den i panne først er for å "lukke" den slik at safta holder seg mest mulig inni fileten...dette bør gjøres med omtrent alt kjøtt som skal stekes i ovnen (seff med unntak)... -sausen høres digg ut,bare fres ingrediensene raskt i kjelen før du har i væske og pulver... -potetstappe er alltid godt,men må ikke forveksles med potetmos...i en stappe koker jeg potetene møre MED skall for å ta vare på mest mulig næring...mens de koker finhakker jeg hvitløk og chili og freser det i godt smør,pass på at de ikke svir seg for da blir hvitløken bitter,ha i smør og krydder i denne blandingen så har du det klart...når potetene er ferdig skrelles de og "moses" bare med en tresleiv,skal være en god del biter også,så har jeg i smørblandingen og sper på med melk...kan være nødvendig med mer salt og pepper,men det finner du fort ut...denne stappen blir også best om den får stå og småputre litt under lokk før du serverer den... lykke til og bon apetit!!
Jannita Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2008 Takker for svar Høres kjempegodt ut. Blir moro å prøve til helga
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå