Gå til innhold

er dette mye/lite....

Anbefalte innlegg

Skrevet

for en på 7mnd?!

07.00 100ml mme

10.00 en porsjon grøt

13.00 100ml mme + frukt

16.00 et glass middag + frukt

19.00 en porsjon grøt + 100ml mme

er så redd for at han får for lite eller for mye av melk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er omtrent akkurat det samme min gutt får også, og han er 6,5 mnd.

Nå ammer jeg da så vet ikke helt hvor mye melk han får i seg

Skrevet

Jeg syns også det er fryktelig vanskelig å vite hva som er nok... På NAN-pakkene står det jo 200-250ml 3-4 ganger pr dag over 6mnd, men det kan jeg bare glemme å få i lillegutt... Er jo melk i grøten også. Dette blir lillegutt tilbudt til måltider:

Frokost: 210ml mme + 1 porsjon grøt (drikker av og til alt av og til 20 ml av mme'en...)

Lunsj: 170ml mme + ca 1/2 skive med leverpostei + ca 100ml fruktmos (også her drikker han av og til alt av og til lite. Kommer an på om han drakk mye eller lite til frokost...)

Middag: 170ml mme + 1/2 middagsglass + 1/2 glass sviskemos (samme med melka som ellers. Vurderer om jeg kanskje skal gå over til 1 helt middagsglass og heller gi vann istedet...)

Kvelds: 1 porsjon kveldsgrøt kl 17.30, tilbyr 170 ml mme kl 18.30, men det er veldig, veldig sjeldent han vil ha noe. Da blir det veldig lite han drikker iallfall. Derfor jeg tenker å droppe melk til middag og se om han vil ha til kvelds.

Synes det er veldig vanskelig å vite hva som trengs... Tilbyr vann i tutekopp etter hvert måltid og av og til innimellom. Han syns det er moro, men begynner å bli flink til å drikke.

Som du ser, så er det veldig variert hva lillegutt her drikker, så det er vanskelig å si noe om hva som er snittet her. Håper flere vil skrive inn så vi kan få sammenlignet litt:) Har dessuten en ganske så lett gutt. Sist måling og veiing viste 70 cm lang og 7840gram tung...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...