=Mina min og mej= Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 jeg har lenge nå visst at jeg legger på meg, men i går var det litt kjedelig når jeg var på vekta første gang siden i sommer.. pluss hele 10 kilo, så jeg vil ned.. helst fort, uten for mye anstrengelse og å holde meg der.. til nå har jeg ikke helt hatt viljen med meg, fordi jeg orker ikke så avanserte dietter oppi alt det andre vi driver med til daglig (les;skole, jobb styr osvosv..) men jeg måå prøve å kutte før dette tar helt overhånd gitt=P noen med tips?
meg & to små vampyrer Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Kutt ut godteri og søtsaker på ukedager Beveg deg litt mer enn ellers, kanskje en liten tur hver dag? Spis mer grønt og frukt og litt mindre karbohydrater.
=Mina min og mej= Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2008 hmh.. ja.. men er så vanskelig med alt jeg IKKE kan spise.. hva ska jeg proppe i meg da? sku hatt med noen på butikken som kunne kommet med tips:P er liksom så lettvint med all den fyfymaten og cola og sjokolade når jeg sitter aleine på kveldene:P
Pysa Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 på lavkarbo kan du spise det meste, bortsett fra sukkervarer , brød, pasta og ris. du velger selv hvor drastisk du vil gå til verks. jo mer karbo du kutter, jo fortere går du ned i vekt.
Kosego&Lille'n Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 jeg meldte meg inn i vg's vektkubb i dag jeg. Synes det opplegget er helt topp. har vært medlem før og synes ikke det er avansert eller vanskelig i det heletatt. )
Kosego&Lille'n Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 men du går kanskje ikke så fort ned i vekt da. 0,5 - 1 kg i uka. men det er jo det som er den beste vektnedgangen. den som er mest varig.
Gerbera og avleggerne :-) Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 Jeg meldte meg inn i VGs vektklubb for ei uke siden, og har allerede gått ned 1,5 kilo. (Gikk ned fire kilo i fjor vår på samme måte). Jeg spiser den samme maten som tidligere, men får hjelp til å styre porsjonene via å telle kalorier. Du registrerer vekt og høyde, hvor mange kilo du vil ned over hvor lang tid du ønsker å bruke. Vips så regner den ut for deg din dagsrasjon av kalorier. Så er det opp til deg å holde deg innenfor - og aller helst ha en mest mulig korrekt fordeling av proteiner, karbohydrater ,m.m. Dette vises automtisk i et sirkeldiagram når du daglig fører inn hva du har spist og hvor mye. Litt pes i begynnelsen og registrere alt, men man lærer seg fort. Og når du registrerer inn trening, kan du plusse på et visst antall kalorier på matfronten alt etter hva du har trent og hvor hardt. Dette kan høres komplisert ut å gjennomføre, men går bare lettere og lettere for hver dag. Jeg sitter jo ved PC'n hver dag likevel. Og, ja, det koster litt, men jeg ser på det som en investering i meg selv. Og disse pengene ville blitt brukt til noe annet likevel (feks godteri :-). Bare så det er sagt - det er jo ingen enkel vei til en slankere kropp. Jeg har fremdeles lyst på godteri, og jeg tillater meg det også. Men prøver å hold det til en dag i uka. Lykke til!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 Jepp, har mange tips! Det første er å IKKE se på dette som en slankekur, men som en endring av livsstilen! Hurtige kjappe løsninger som slankekurer, funker ofte der og da.. men man ender med å gå opp igjen i vekt, om ikke mer.... Så å gå langsomt men sikkert ned, er løsningen!!! =) Og da lever man sunnere, og holder vekta! Ser du har lyst å gå ned fort.. hvem vil ikke?? =) Men det trenger ikke ta aaaltfor lang tid om du følger planen helt! =) Har en link til deg, som det står myyye gode tips på: http://www.slankenett.no/tips/forbrenning.php Mitt tips er mange måltider til dagen. Jeg spiser 5. Frokost, lunsj, middag, mellommålitd, kvelds. Spis ofte, men lite. Men du skal IKKE sulte deg!!! Spiser du lite og sulter deg, vil kroppen bare spare på det. Den går i sparemodus! Så spis deg mett, men ikke STAPPMETT.. du skal heller aldri være skrubbsulten=) Drikk MYYYE vann!! =) Det jeg har gjort er å melde meg inn i www.slankenett.no, gratis side. Der fører jeg dagbok over det jeg spiser hver dag. Har lørdagen som kosedag, der jeg unner meg med god mat og evt. litt snop OM jeg har lyst på! =) Har også kjøpt meg en skritteller, det motiverer en til å være aktiv i hverdagen!! =) dem anbefaler noe sånn som 10.000 skritt per dag. for å gå ned. JA det er mye.. men en god tur til dagen, og evt. være på jobb,eller om du er hjemmeværende, gjøre husarb hjemme, så kommer du oppi en good del skritt;) Det kan være lurt å kombinere kondisjonstrening, med styrketrening.. surf litt på nettet, og finn noen gode øvelser for hele kroppen. Iform.nu har en del tror jeg=) Så setter du opp et lite program der du trener de forskjellige kroppsdelene. Det kan være lurt å trene forskjellige muskelgrupper forskjellige dager. Alså man bør ikke trene mage eks. mandag, mage tirsdag... Heller eks. Mandag - mage, rygg, nakke Onsdag - rumpe, lår, legg Fredag - armer, underlivet Dette var bare eks:) og et tips. Når du skal trene mage, MÅÅÅÅ du trene ryggøvelser også.. nytter ikke bare trene mage.. =) Man kan ende opp med skjev rygg osv. da.. Om du ikke har lyst å trene hjemme, så kan du jo melde deg inn på et evt. treningsstudio, der dem kan sette opp et program for deg?=) Uansett, kombiner kondisjonstrening (jogging, gå tur, sykle osv) med styrketrening, og seff et sunt kosthold! Tips fra slankesiden ang. handlelista : http://www.slankenett.no/artikler/art.php?id=36 Hmm.. ble mye dette....=) Men sjekk ut de sidene, og skriv gjerne her eller send meg en PM om du lurer på noe mer.. er ikke noe ekspert, men har lært og lest mye...=) Lykke til!
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #11 Skrevet 2. mars 2008 I ett år har jeg gått på Herbalife,i tillegg har jeg lagt om kostholdet.Spiser "fedon" mat,dvs lite karbo mye proteiner.Har fått mye mer enegi og har gått ned snart 30 kg.Går også lange turer så ofte jeg kan.Bevegelse er utrolig viktig.Man forbrenner jo lite kalorier hvis man ikke er i bevegelse.....
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 2. mars 2008 #12 Skrevet 2. mars 2008 Eks på valg i butikken: - FULLKORNSpasta, istedenfor vanlig pasta.. =) Sunnere, metter mer. - FULLKORNSris, istedenfor vanlig ris/hurtigris. Sunnere, metter mer. - Bak GROV pizzadeig til eks. pizza - Mager ost istedenfor vanlig ost. Smøreoster er ofte supert! - Grønnsaker! Et must;) - Yoghurter, velg yoghurter med 0,0% eller 0,1% fett og sukker. =) - Bytt ut brød noen dager med evt. knekkebrød! Fullkornsknekkis er bra! Polarbrød er også godt for magen og sunt! - Saft UTEN sukker om du velger det. - Sunnere leverpostei;) Ovnsbakt, mager leverpostei feks. - Nutrilett - bar er jeg blitt hekta på! SUPER som mellommåltid, og den smaker som sjokolade! Dekker da søtsugbehovet! Jeg liker best den som er i enkeltpakker.. Du skal derimot IKKE erstatte alle måltider med slike.. dette kan du erstatte 1, evt 2 til dagen, men du skal kombinere med trening og sunn mat! - Evt juice. Velg 100% juice, ikke epleNEKTAR osv. dem innh. MASSE sukker! Dette var noe av det jeg kom på i farten!
=Mina min og mej= Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 2. mars 2008 Tuuusen takk for alle svar:) jeg sku sikkert meldt meg inn i no sånn greier, men klarer ikke tanken på å sitte å telle kalorier og sånn.. er liksom ikke så mye jeg føler jeg bør gjøre.. vil ned 7-8 kilo, men har ikke no hastverk, og er ik sånn at jeg føler meg tjukk hele tiden, men begynner jo å se at det går en vei og det er opp:P hehe ja, er jo ikke ute etter no dietter som gjør at jeg raser ned for så å rase opp igjen.. vet det er livsstilen jeg må gjøre no med. men vanskelig når dedt er så lettvint med ferdigpizzaen og toroposene.. rart med det, jenta mi har veldig variert kosthold og jeg er flink til å gi henne forskjellige ting, men jeg glemmer meg selv.. glemmer å spise, spiser lite, men når jeg først spiser så er jeg stappmett.. not good.. trening er en ting ja.. men treningsstudioer er ik no for meg.. prøver å gå mest mulig, har ikke bil:)
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 2. mars 2008 #14 Skrevet 2. mars 2008 Jeg teller IKKE kalorier;) Bare så det er sagt! Jeg fører kun dagbok for å ha en liten oversikt;) Og så har jeg faste veiedager, min er mandag! Da tar jeg evt. målebånd og måler forskjellige plasser! Jeg forstår godt at du ikke vil telle kalorier, det orker ikke jeg heller... Og jeg kjenner meg såååå godt igjen med å ta de lette løsningene når det gjelder mat! Dropp treningsstudio, kjøp deg feks. en treningsmatte og tren hjemme;) Og gå tur om du liker det!!! Finnes treningsvideoer du kan kjøpe også Eller melde deg inn i iform.nu, der du får treningsvideoer i posten eks.. tror jeg:P Eller gjør som jeg skrev, sett opp et lite program.. Ikke vanskelig:) Finn en livsstil som passer deg, man trenger ikke leve på suppe og vann resten av livet! Velg bare litt sunnere alternativer, spis nogenlunde faste måltider, 5 måltider til dagen, frukt og grønt, MYYYE vann.. Og ha deg en kosedag der du unner deg det du vil;) En kjapp middag osv:)
nickoline og supermann Skrevet 2. mars 2008 #15 Skrevet 2. mars 2008 Jeg må på diett pga insulin resistens. lagt på meg ti kg selv. hold deg unna de raske karbohydratene. kutt ut brus og snop. trim 15-30 minutter hver dag. feks en rask gå tur for å få igang "pumpa"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå