mizz25 Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Våknet torsdag på valentines day i sekstiden med litt tak i ryggen,ikke vonde men ubehagelig,skulle til legen klokken ni pga at jeg da hadde gått 13 dager på overtid,legen strippet meg ungen var festa og lå langt ned,ble fortalt at om ingenting skjedde av seg selv iløpet av dagen/natta så skulle jeg komme på føden klokken 09 fredag den 15 så skulle de ta vannet... Jeg dro hjem hadde rier hver time eller annen hver... klokken ett tok jeg meg ett langt å varmt bad,etter det fikk jeg en kraftig rie å blødde litt.. Roet seg igjen,men fra klokken 16 på ettermiddagen begynnte riene å ta seg opp igjen,ikke så kraftige å tok lang tid imellom.. Dette er nummer tre så hadde jo hørt at den kan være en luring. Klokken 20 bestemte vi oss for å dra på føden,sambo som bestemte det.. hehe =) Kom dit å da dabbet de selvfølgelig av igjen,hadde da 3 cm åpning som jeg hadde gått med i tre!!! uker,frustrerende. Vi ble værende på sykehuset,ting gikk tregt så vi begynnte å bli litt slitne.. Klokken tolv fikk vi ett rom med dobbeltseng og badekar,kunne få sove litt å slappe av ilag,for klokken 09 skulle jo vannet bli tatt uansett... Fikk stikkpille og akupunktur for å få slappet litt av. I ett tiden begynnte riene virkelig å ta seg opp,hadde da 4 cm åpning ,hadde kraftige rier hvert 5 minutt helt til i halv seks tiden... Da kom jordmoren inn å sjekket åpningen igjen,bare 5 cm!!!! Huff,jeg gråt litt da :-( Jordmoren spurte om jeg ville ta ett bad,å det gjorde jeg,det lindret litt,men riene ble mere intense,å kom oftere,eller 3 kvarter i badekaret ropte jeg til sambo at jeg måtte trykke,da ringte han på til jordmoren som kom løpende inn,hun så på meg å jeg sa: jeg må ta i!!! Hun begynnte da å ordne saksene osv,hun trodde ikke det skulle gå så fort hadde jo bare 5 cm for tre kvarter siden! Etter tre pressrier kom han ut,nesten i mørke å med kun en jordmor tilstede,andre jordmoren rakk ikke inn i tide =) Han ble født 15.02 klokken 06.25. Han var 4624 g å 53 cm =) Lykke til alle andre,en såååå stor opplevelse!!!
Modesty Blaise Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Det var en heftig overtidsfødsel. Stor fin gutt! Så herlig. Gratulerer med gutten. Kos deg masse i tiden som kommer.
Tirilill Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Gratulerer så mye!! Fantastisk å lese om fødsler. Gleder meg til det er vår tur!
mizz25 Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. mars 2008 ja,gled dokker... En fødsel e fantastisk
Nostalgi Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 Gratulerer så masse masse med gutten!. Fødte faktisk sønnen min på 2 år akkurat 14 dager over termin 15.feb:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå