Gå til innhold

Overtid og roligere bebi i magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm..nå er jeg 12 dager overtid - drikket veeeeldig sterk sukker saft og spist 2 -3 sjokolade kjeks...

Jeg kjenner bebisen, men det er så mye roligere bevegelser nå... - kan det være at h*n har mye dårligere plass nå...??

Jeg husker med 1. mann - så vanket jeg på sykehuset på slutten pga han var så rolig...men ble alltid sendt hjem igjen - han hadde nok bevegelser når jeg ble registrert...

Jeg har en følese at jeg bare tenker for mye nå...

Er det noen som har erfaringer...???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring føden og få en sjekk!!

Min gutt var på samme måte, og ved sjekken viste det seg at han hadde lite fostervann, som er et symptom på at morkaken ikke er tipptopp. Jeg bla igangsatt, og da han ble født, viste deg seg at han hadde gått ned flere hundre gram før fødselen (etter termin), pga sviktende morkake!

Dersom babyen beveger seg mindre enn før, skal en alltid ta det på alvor, særlig etter termin!

Skrevet

Jeg gjorde som deg - spiste og drakk søtt rundt den tida da barnet pleier å være aktiv, men fikk lite respons. Hadde vært stille hele dagen også og rolig dagen før, så jeg ringte føden og fikk komme inn med en gang.

Var full rulle i magen når de målte, så det var nesten litt flaut, men jeg kjente jo ingenting selv faktisk, selv om det var målt masse bevegelse og fin puls de 20 min de målte.

Jeg hadde gjort helt rett i å ringe sa de, så følte meg ikke overengstelig. Skal passe på ekstra når en er på overtid. Det fine er jo at en får en UL også:-) morsomt å se hvor sammenkrøpet hun ligger nå.

Skrevet

Jeg ringte igjen og sa jeg ikke kom...

La meg på sofan skjønner du, å da kjente jeg at h*n var klar igjen... Tror faktisk at det er mamma som stresser meg litt...hun mener det ikke er å bra og gå over...jeg prøver å forklare henne at det er VELDIG vanlig..men hun spørr jo meg hver dag...og vil jeg skal ringe føden.

Men nå er det max 2 dager igjen - da setter de vel igang....

Kos til dere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...