meg & to små vampyrer Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Er så i tvil.. Skal søke årsstudium i øk. og ledelse. Har 4 år med samfunnsfag fra før og så da det avbrutte masterstudiet mitt da. Og merker jeg er fryktelig engstelig for at jeg ikke skal klare disse studiene heller..
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Dette klarer du! Berre tru på deg sjølv, så går det nok bra :-D
esmase Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Jeg tror at hvis du skal greie dette studiet,så må du bare legge bak deg det at du har avbrutt ett annet. Dette skal du klare! Du begynner på nytt med nye,blanke ark,så hvorfor skal du ikke greie dette da? You can do it! Ha innstillingen at du SKAL greie det,uansett.
meg & to små vampyrer Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2008 Nei, jeg vet ikke hvorfor ikke. Men som sagt så er jo selvtilliet rekordlav for tida. Jeg er kanskje redd jeg ikke skal klare økonomibiten med regnskap og budsjett og slikt da...
esmase Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Jeg vil tro at den kan bli bedre så snart du kommer deg mere ut,og treffer mange nye folk/studenter. Det kan være at det verste er usikkerheten før du ser hva studiet egentlig går ut på. Jeg skal også begynne med studier til høsten,18 år (gulp) etter sist jeg satt på en skolebenk...Og jeg må si jeg gruer meg også litt,men prøver å se på det som en utfordring,og sier til meg selv at jeg SKAL greie dette! Vi får prøve å backe opp hverandre da,vettu :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2008 Ja, kanskje du har rett. Mest sansynlig har du jo rett, men jeg er bare litt for engstelig akkurat nå. Hva skal du studere? Jeg burde kanskje ikke vær engstelig, siden jeg vet jeg er rimelig oppegående og passe smart. Men dette blir jo nytt da. Og har aldri studert ved en høyskole før heller. Om jeg kommer inn da...
esmase Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Jeg skal studere vernepleie.Har barnevernspedagog på andreønske,men heller mer og mer mot vernepleien. Jeg syns også at høyskole er litt "skummelt",men der er det nok uvitenhet det skyldes,for jeg har aldri satt mine ben på en sånn skole før..hehe
meg & to små vampyrer Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. mars 2008 Nei, ikke sant:) Har ikke søkt enda, venter med å søke til rett før fristen i tilfelle jeg skulle få jobb. Det kan nemlig tas både på fulltid og på deltid og det er to separate opptak:) Men mest sansynlig er jeg like arbeidsledig om en måned og søker på fulltid:) Jeg søker da øk. og ledelse på førstevcalg og adm og ledelse på andrevalget.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 Husk at det er noe helt annet å studere på mastergradsnivå enn på grunnutdanningsnivå! Selv om du har avbrutt en mastergrad, sier ikke det noe om din generelle evne til å studere!
esmase Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 Det er da bare å slenge inn en søknad nå,så kan du heller takke nei til studiet hvis du har fått en grei jobb i mellomtiden. Ikke utsett det,for tiden flyr....og plutselig er fristen ute... Gjør det nå! :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. mars 2008 Nei, du mener det vil gå lettere siden jeg har studert en del fra før? Håper det. Masteren ble avbrutt etter halvferdig løp og mange år med frustrasjoner, så tror jeg egentlig er flink nok til master også, bare ikke akkurat den oppgaven jeg holdt på med... ser selvtilliten min seiler opp her nå ja:) Jeg vet jo hvertfall hvordan jeg liker å lese, notere, repetere, gjøre oppgaver osv. Starter ikke med helt blanke ark sånn sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå