Matja Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Første dag i ny jobb i ny by i ny barnehage! Herregud så jeg gruer meg!! Lille gull skal være hos mamma og pappa, så det går nok bra, men jeg gruer meg til hverdagen liksom. I tillegg er jo ikke jobben i Oslo heller... Savner Oslo og vennene mine hele tiden! Nå skal jeg liksom bli sånn ordentlig alenemamma! Har ikke følt det så mye sånn før, men nå skal jeg gjøre ALT alene! Har jo gjort det inntil nå også, men nå er det å lage frokost, lunsj, middag, gjøre rent, rydde, være med lille gull og alt på bare noe få timer i løpet av dagen. Resten går jo til å hente og bringe og være på jobb! Jeg vet jo at det kommer til å gå bra - det har jo mange her fortalt meg, men likevel... Skjønner ikke hvordan jeg skal klare det!! Fortsettelse følger.... ;-)
3 blå Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Oi, spennende Lykke til i morgen! Jeg er sikker på at når fredag kommer er du så trøtt at du ikke vet hvor du er, hehe...men det går seg faktisk til Er du førskolelærer? Jeg har vært sykemeldt i noen mnd, men skal operere snart så jeg håper jeg blir friskmeldt iløpet av våren/sommeren. Da er det tilbake på jobb i barnehage for min del også. Hverdagen er travel, men man kommer inn i en rutine. Jeg lagte matpakke til meg og lillegutt på kvelden og fant alltid frem klær og diverse til neste dag før jeg la meg. Jeg orker ikke travle stressende morgener Men det er deilig å ha en jobb å gå til hver dag, deilig når helga kommer og nyte den, det er da man kjenner at man lever Lykke til!
BettyBoob Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 lykke til med jobbstart! Begynner i ny jobb selv imorgen, 100%....skummelt! Har kjæreste, men bor ikke sammen - så jeg må jo gjøre alt alene, og jeg gruer meg! Tenker at jeg kommer til å være fryktelig stressa og sliten hele tiden... Hadde mareritt i forrige uke om at jeg ikke rakk å hente i bhg før stengetid!!! Er vel en vane å komme inn i. Men jeg liker ikke at sønnen min må være i bhg fra 0730 til 1645 hver dag.... Så har alliert meg med faren min og søsteren min som kan hente tidlig innimellom men de kan jo ikke det hele tiden! gruer meg, stakkars liten er jo bare 2 år...synes det er altfor lange dager å ha i bhg
jet trip Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Lykke til i morgen! det går så bra så. du er så fornuftig og voksen at kan ikke tenke meg det blir problem. Litt hektisk kan de være men gjør det meste klart på kvelden så slipper du unødvendig sterss på morgenen. Planlegg litt raske middager på forhånd så fikser du det. Husker jeg va nervøs før jeg startet jobbing men det gikk egentlig veldig fint.
Matja Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2008 Jeg har fri hver tirsdag, så i dag nyter jeg dagen med lille gull:) Tror det kommer til å gå seg til etter hvert. Det verste var å være vekke en hel dag fra lille gull!!! Gleder meg til hun får plass i barnehagen min:) Bra å få litt tips, selv om akkurat det med maten høres litt ekkelt ut... Skiver i kjøleskapet?? Blir de ikke veldig harde da? Men å legge frem klær dagen før, DET bør jeg klare!! Ikke bare til lille gull, men i aller høyeste grad meg selv. Ser for meg at det blir en del lettvinte middager ja. Takk for Fjordland!! Det gikk forresten kjempebra i går! Ble tatt veldig godt i mot, og det virker som en veldig bra barnehage. Jeg har fått drømmeassistenter, og det er nesten alfa og omega!!
3 blå Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Så flott at det gikk bra da :) Deilig med en fridag i uka, det hadde jeg også når jeg jobba, det va herlig. Nei, du legger jo skivene i matboks eller en frysepose, og de blir ikke harde, kun litt kalde. Men de varmes jo opp igjen til lunsj tider likevel. Jeg syntes nesten at det var bedre når de hadde ligget i kjøleskapet over natten, og lillegutt spiste også som en helt. Men det er vel smak og behag tenker jeg
Matja Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. mars 2008 Da tror jeg at jeg skal prøve det, så slipper jeg stress om morgenen! Heldigvis trenger jeg bare matpakke til meg selv i begynnelsen, for lille gull får jo mat der hun er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå