Gå til innhold

Er pc'en viktigere enn barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi 2 pc'er.

En stasjonær som gubben bruker og en laptop som er min.

Har sagt til gubben at vi kan spille på pc'en når barna sover, mend et er han ikke interessert i. Vil spille hele tiden han.

Som nå sitter han og spiller mens lillegutt kryper rundt han og gråter etter oppmerksomhet fra han.

Når jeg plukker han opp så hyyyler han for han vil til pappa, men han er bare interessert i pc'en.

*FRUSTRERT*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er barnet viktigst. Hvis han ikke kan se det har et problem han trenger hjelp til....

Skrevet

Då syns eg du bør sei ifra til han! Det ville eg gjort.

Eg ville spurt han om han syns PCen er viktigare enn ungane.

Her bruker vi PCen når ungane sover eller leiker seg aleine. Vil ungane ha oppmerksomhet, så er det dei som blir prioritert.

Skrevet

Har sagt ifra men han fnyser bare av det.

Blir såå irritert.

Skrevet

Vet du, da går du bort og slår av pcen, setter ungen i fanget hans, og så går du ut/i dusjen/på hobbyrommet.. iallfall et annet sted, og er veldig opptatt..

Kan gjerne sitte med laptopen mens frøkna er våken, men kun en liten stund, ikke alltid hun vil leke med meg.. (snufs).

Om hun vil ha oppmerksomheten min, så får hun selvfølgelig det.

Skrevet

Kle på deg og gå ut!

Hvis han fremdeles ignorerer barnet etter at du har gått så er det vel på tide med mer drastiske virkemidler. Finn.no har fine rubrikkannonser!!!!

Skrevet

Han har stoppet spillet nå.

Men det var etter at jeg satte lillemann i fanget hans.

Da var det ikke morsomt å spille lengre for lillemann slår på tastaturet.

Men neste gang kommer jeg til å dra ut.

Skrevet

Synd å si det men kjenner situasjonen veldig godt igjen! Her i huset har jeg en samboer som spiller World of Warraft, skikkelig avhengihetsspill. Dataen er på stort sett til alle døgners tider! Blir så irritert over hans prioriteringer! Har tatt det opp med han flere ganger, men det har hjulpet noen dager, så er det påan igjen... Nå er det slik at jeg gir han ikke mange slike advarsler før det smeller. Noen ville sikkert latt det smelle for lenge siden, men jeg vil jo så gjerne håpe å tro at han snart vil prioritere anderledes. Det å dra ut kontakten hadde ikke jeg turt, da hadde det blitt månelyst hjemme hos oss...:-/

Til deg må jeg bare si, lykke til!!

Skrevet

Hei

Jeg hyler til gubben og sier at det er en som vil ha kontakt med han og reagere han ikke så napper jeg ut kontakten eller lokker igjen lokket på laptopen og spør om jeg må kaste laptopen ut eller klippe av noen ledninger for at han skal se hva guttungen vil.

Skrevet

Glad jeg ikke har en slik egoistisk mann! Jeg hadde spent han i ræva og bedt han skjerpe seg, og hvis ikke hadde jeg kasta han ut. Hva skal jeg med en mann som er mer intr i pc enn i barna? Ingenting!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...