Evab Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Litt uten for tema her.... men søker desperat råd. Utenfor huset vårt har vi en terasse. Her er det vanligvis kjempehyggelig å sitte sommerstid, og jeg tror det kan være koselig å ha med seg babyen ut i sommer. Problemet er bare at det er så vanvittig mye edderkopper der. Hvis jeg vasker utemøblene (er nøye), så er de fulle av spindelvev dagen etterpå. Jeg må rett og slett vaske dem hver eneste dag, noe som er tidkrevende, særlig med tanke på at jeg nå får en baby jeg vil være sammen med... Edderkoppene er i ulike størrelser, men jeg tror det er de aller minste som har så vanvittig masse spindelvev. Er såååå lei av dette, og lurer på om noen har noen råd for å kvitte seg med dem. Tenkte å være litt føre var, kan jo hende vi setter ut utemøblene til påske. Vi bor på Østlandet. Tusen tusen takk for svar!
babysjuk82 Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Lure på kordan eg bi kvitt de eg og.har total angst for de.verdns styggaste dyr!kaste opp når eg ser de.frysninger!tør knapt drep de,redd de detter på meg,hehe.
Ella78 m/ A&M Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Æsj og æsj. Er det tremøbler dere har på terrassen? Vi har plastmøbler, og edderkopper liker visst ikke det så veldig godt... Heldigvis.
Evab Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2008 Vi har plastmøbler.... og det kryr av dem.... Æsj!! Kanskje Jernia eller lignende butikker har noe man kan spraye med. Får evt. reise innom.
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Hei hei. jeg har svaret....Kjøp rød radar på butikken. Her i Tr.heim har vi det på Bunnprisbutikkene. Vi er også plaget med dette på sommeren, og når det første spindelvevet kommer sprayer jeg på takrenna, oppunder møne, ja rett og slett der jeg vet edderkoppene gjemmer seg. Det lukter dritt med eddrekoppene er i fåtall hvertfall heldigvis.
Sofi31 Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Vi kjøpte en spray på Felleskjøpet. Edderkoppene dauet som fluer - og ingen kom tilbake før 2 år etter. Det funket som bare rakkeren. Og det er jo noen store edderkopper som overvintrer og produserer masse nye edderkopper. Disse tok vi kvelden på - takk og pris. Vi sprayer hver vår, med én gang de begynner å våkne til live.
*Lissi* Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Vi kjøpte spray på blomsterbutikken (hugser ikke navnet) Sprayet rundt grunnmuren, vinduer og dører om våren. Gjenntok med visse mellomrom og det hjalp! Var veldig plaget før det.
Kulå Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 trinol 810 insektmiddel. Beste som finns mot edderkopper....
fjollefrua Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 bruk høytrykkspyler oppunder og på alle steder du kommer til. da får du vekk de som er der allerede, og så sprayer du på sånn middel... da blir det rent og pent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå