Gå til innhold

Når slutter de å sove på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Din unge f.eks? :)

Og merket dere forskjell i forhold til trøtthet på kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nemi sluttet sånn halvveis å sove like etter jul, nå sover hun kun i bil og av og til når vi triller tur. Har ikke sjangs til å få henne til å sove hjemme. Så hun sover kanskje 2-3 dager i uka.

Skrevet

Blei hun tidligere rolig på kvelden etter det?

Skrevet

Eldste min sov om dagen til han var 3,5 år, han har alltid trengt ganske mye søvn...

Mellomste sluttet da han var 2,5 år. Men hadde 10 min på sofaen etter barnehagen et par ganger i uka til han var ca 3 år.

Merket ikke så mye forskjell på kveldene jeg, mine har alltid vært trøtte om kvelden og greie å legge. Men merket det godt om morgenen, skikkelig A-mennesker disse guttene mine, så i tiden før vi sluttet med dagsoving sto de gjerne opp i halv seks tiden om morgenen...

Merker det igjen på eldstemann nå (han er snart 7 år) han legger seg uten problemer til å sove mellom halv åtte og åtte om kvelden, men står opp mellom halv seks og seks om morgenen, på tide å forskyve leggetiden om kvelden til halv ni ja ;-)

Skrevet

Merker ikke så stor forskjell på de dagene hun sover kontra de dagene hun ikke sover på dagtid.

Det hender vi har en times tid før leggetid hvor alt bare er galt, på de dagene hun ikke sover, så det er jo tydelig at hun helst skulle hatt den luren. Men som oftest så går det helt fint.

Skrevet

VI måtte slutte å sove på dagen da hun var ca 2,5 år. Hun lå og sang i et par timer i senga om kvelden uten å få sove. Til gjengeld var hun stuptrøtt om morgenen når vi sto opp, og sov da selvsagt godt på dagen siden hun hadde sovet for lite på natten... og slik gikk nu dagan.

Etter at vi sluttet å sove på dagen gikk det et par uker med et utrolig søvning barn rundt middagstider, men så gikk det over. Siden det har hun sovnet rimelig kjapt om kvelden, og sovet hele natten. Tilsammen sover hun akkurat like mye, men både hun og vi har det mye bedre nå.

Skrevet

Var vel 22 mnd. Hun legger seg en halvtime senere, 19.30 og da sovner

hun uten noe mas.

Hun sover en halv time de dagene hun er i barnehagen, men som sagt ikke noe hjemme. Hun har en liten "nede tid" litt ut på ettermiddagen og da leser vi litt eller ser en tegnefilm.

Skrevet

Gutten min slutta å sove på dagen sommeren før han fylte tre(han har bursdag i november). ei periode etter det var han veldig trøtt og sutrete på ettermiddag/kveld. Men det gikk over etter eit par måneder.

Skrevet

Mine jenter har vært artige med det. Ene dagen så har de sovet 2 1/2 - 3 1/2 time, dagen etter har dem kuttet sovingen. De har kuttet den helt tvert begge to, og det er dem selv som har gjort det.

Eldste var 2 år og 2mnd når hun kuttet sovingen på dagen

Yngste var 23mnd når hun kuttet sovingen på dagen.

Har ikke merket noen forskjell på kveldene, legger seg fortsatt som oftest mellom 7-8 blir senere og noen ganger. Og så sover de ca 14 timer på natten, har alltid sovet lenge på natten.

Skrevet

Daniel sluttet for ca2uker siden.

Merker at han er trøttere om kvelden, mer villig til å legge seg.

Men, like aktiv om dagen helt til vi sier at det er på tide å rydde opp.!;)

Skrevet

Eldste her blir 3 i april og har ikke sluttet å sove på dagen.

Sover ikke hver dag, men nesten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...