*tobarnsmamma* Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 kan jeg forvente han kler på seg selv? både inne og ute klær? hva med tørke seg rompa når han basjer om natta? og kan jeg forvente han klarer legge seg uten hjelp om natta når vært på do? føler at det er litt sånn "slossing" med alt for tiden...slitsomt ja..
Fire småtroll Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Nå har gutten min akkurat fylt fire år og han kan kle seg selv, men det går seint, han blir så lett avledet av andre ting, så jeg hjelper endel enda jeg, synes det er greiere enn å mase og hisse meg opp.. Ytterklærne går greit, ihvertfall jakke, sko og lue. Jeg hjelper gjerne med glidelåsen og votter. Han tørker seg ikke i rompa selv enda, men det er ikknoe problem her da for han sover hele natta, tror ikke jer har opplevd en eneste gang at han har vært på do om natta. Det er lenge siden han sist vekte meg på natta, det var når han fremdeles brukte smokk og den var forsvunnet.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Kle på seg - ja. Tørke seg i rompa: ikke i det hele tatt. Det får ikke min treåring lov til å gjøre selv. Legge seg selv om natta hvis han har vært på do - Min klarer det nok, men hun er aldri oppe på do om natten. Hun er det av og til før hun har sovnet, og da klarer hun det selv. Men selv seksåringen min vil nok synes det er litt skummelt å stå opp alene, gå på do og så gå alene og legge seg igjen. Synes du er litt kravstor, ja.
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Treåringen min KAN kle på seg sjølv, mend å måå vi ha god tid ;-) Så han får gjere det når vi har godt tid, har vi lita tid hjelper eg han. Han har ikkje slutta med bleier enda(vi har prøvd i 11/2 - 2 år!!!!!)så det med å tørke seg i rompa veit eg ikkje. Men, trur ikkje eg ville forventa det. Min ville ikkje gått på do aleine om natta, han er litt mørkeredd.
Tøysetipp Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Min (snart) 4 åring tørker seg ikke bak selv. Men, hun kan kle på seg selv. Selv om mor hjelper til en del. Synes ofte det er bedre enn at påkledningen skal ta 20 min. Hun blitt lett distrahert av andre ting. Om natten kommer hun inn til meg og får sove i min seng. Må hun på do på natten må nok mor være med, ja.
Eve Dallas Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Han er bare tre år. Noen klarer masse når de er tre år, andre lite. Det må gå i det tempoet det går, masing hjelper ikke! Senk kravene dine og vær glad for at sønnendin fremdeles trenger deg, de blir så altfor fort store!
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Jenta mi på 3 år kan kle av og på selv, men det tar laaaaang tid. Tørke seg i rompa får hun ikke lov til selv enda. Hun har prøvd men det er ett drag så det er forsatt masse igjen så det gjør jeg. Har hørt om mange barn som fortsatt får hjelp til "rompetørk" enda da de er i seks-årsalderen.
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 Man kan ikke forvente at en 4 åring står opp selv på natten, bæsjer og tørker seg for så legge seg til å sove igjen. Men man kan forvente at en firåring klarer å kle på seg det meste selv.
*tobarnsmamma* Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. mars 2008 ja, d er vel kanskje mye å forlange at han skal klare tørke seg og gå til sengs helt alene.. men det er bare det at han sååå ikke vil legge seg igjen.. nei nei la oss se tom og jerry.......................... så hadde d bare vært å leia han tilbake så..men nei, d blir en kamp for å få han med til senga og da ikke bestandig han sovner engang.. men men.. er vel ikke meningen man kan forvente nattesøvn før unga flytta ut regner jeg med..hehe
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 Min treåring nekter å slutte med bleie, så det høres ut som et luksusproblem... :-/ Ingen av de har bæsjet på natten siden de var små babyer heller. Han er flink å kle på seg derimot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå