Gjest BigMama og februargutta Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 jeg skal se på leil idag, den er 100kvm og ligger et veldig flott sted jeg vil bo, med strand og barnehage rett på utsiden. leil koster 7000kr og da er spm mitt ville dere som nå kun har os klart det? jeg betaler 5000kr nå det går greit. men hva får dere i bostøtte med en leie på 7000kr? tror dere det vil bli dyr strøm, betaler 2400kr på det meste nå i vinter her. kan dere dele budsjettet deres med meg?? hjelp meg og tenke litt da er så gira jeg, er den lekker kommer jeg vel til og sikle
kanutteogkruttet Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Jeg har kun Os som inntekt og betaler idag 5000 for en leilighet på 90kvadrat. I april økes leien til 6000 pr mnd. Pratet med bostøttekontoret jeg, og de sa at det var bare å sende inn avtalen om ny husleie, så skulle de se på saken og de regnet med at jeg får mer i bostøtte når leia øker. Får i overkant av 2500 i bostøtte nå.... Så jeg tror det skal gå bra her iallefall Kontakt bostøttekontoret og hør du
Denice Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Jeg er ingen reser på dette.. men har huseier lov til å køe husleien SÅ mye? Trodde sånne ting var indeks-regulert jeg... at de bare kan øke en viss sum en gang i året eller noe? Ville sjekket hadde jeg vært deg....
winneboo Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Da jeg gikk kun på OS så eide jeg bolig å betalte da litt over 8000 i mnd på lånet. Greide meg helt fint. Fikk da 2000 kr i bostøtte. Hadde ca 1500 kr i mnd i strømutgifter. Jeg hadde ikke penger til å shoppe klær eller dill dall til meg selv da. Alt gikk til regninger+ at datteren min fikk alt hun trengte.
kanutteogkruttet Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Vet ikke jeg..... vet bare at de ikke har økt husleia på 3 år..... Stussa på at det var så stor økning jeg også. Huseier sa at hun hadde forhørt seg rund med andre som leier ut da.... Hvor kan jeg finne ut om dette da?
Winterlady Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Se her: http://www.lovdata.no/all/tl-19990326-017-004.html 1000,- kr økning for 3 år høres mye ut, dvs en økning i konsumprisindeksen på 8% årlig omtrent. Jeg hadde husleieøkning på ca 130 pr år på en leilighet i Oslo som kostet 6700 ved start av leieforholdet. Men nå har jo husleieprisene akkurat steget mye også da, så det kan hende det er korrekt. Sjekk ssb.no.
kanutteogkruttet Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Hmm... gjennomsnitt for 3-roms 4kvartal 07 lå på 5093 kr i mnd. Dette var økning på 1.1% og 0.8%. Var litt mye med økning av husleie på 1000 kr da vel? Eller bare jeg som oppfatter det sånn? Mattekunnskapene skal jeg ikke skryte på meg...
alene pappa Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 etter 3 år kan husleien settes opp til gjengs husleie. (altså normalprisen for tilsvarende leiligheter, men det skal vel være 6 mnd varsel tror jeg. eller 3...
kanutteogkruttet Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Her var det 3 mnd. varsel. Greit med sånne tidsfrister
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå