Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å få flere når man er gravid....etterpå? Synes det har dukket opp flere de siste årene. Blir litt bekymret (sikkert uten grunn) siden søsteren min har kreft.

Men de ser jo helt normale ut både på farge og form. Er det normalt at det kan dukke opp flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk fler etter ma. Det er visst helt vanlig. Ble sjekket av hudlege - ikke noe uvanlig. Nå er jeg gravid og ser ikke at jeg har fått noen fler foreløpig, men ved ma-en kom de jo først litt etter utskrapning, så får bare vente og se.

Skrevet

Da syns jeg du skal få en hudlege til å se på dem for sikkerhets skyld. Jeg skal på ekstra sjekk i morgen for hudlegen min sa at føflekkene forandrer seg under en graviditet pga pigmentforandring i huden.. Bedre å sjekke dem en gang for mye.

Skrevet

Hei

Kjente meg igjen i innlegget ditt, da jeg har samme "problem". Under svangerskapet synes jeg både at jeg har fått flere føflekker, men også en del rødlige flekker/utredelser i huden. Liker det ikke, men leste et sted at det er veldig vanlig grunnet økte hormonnivåer i kroppen, og at de røde prikkene/flekkene normalt går bort etter at man har født. Føflekkene har man dessverre på livstid da..ergerlig, men man får jo en baby som "premie" da.

Skrevet

Jeg sliter med det samme. Lå ikke merke til det i forrige svangerskap, men nå har jeg fått mange nye de siste mnd... hm hm hm... tror vi bør ta det opp med lege ja... Må bare si at det var litt oki å høre at det ikke bare er meg det gjelder... :) kanskje det er helt naturlig at huden reagerer på et eller annet...

Skrevet

Jeg har også fått flere, men er ikke så bekymra.

Fikk fjerna 2 tidligere i år som jeg var sikker på var "syke" - så helt skikkelig ille ut, men de var helt friske faktisk.

Så lenge de ikke klør eller blør eller en merker dem så er de stort sett helt ufarlige.

Det er ikke så lett for legen å se om flekkene er ok eller ikke, de sender inn en prøve etter de har tatt den bort, og så blir de analysert.

Så det er litt kjipt hvis du får arr (de sprekker ofte) når du kunne unngått det.

Hvis du bor på østlandet, så har kreftforeninga sånn gratissjekk 2 ganger i året. Da kommer det spesialister (fra radiumhospitalet eller riksen tror jeg) og sjekker folk gratis.

Jeg gjorde det for et par år siden, Da har de med spesialutstyr, og kan stort sett gi en beskjed med en gang om flekkene er ok eller ikke.

Skrevet

Den ene jeg har klør, men tror det er fordi den står litt ut (som en liten nupp) Kommer derfor borti klærne. Ser helt normal ut, men kommer nok til å fjerne den snart. Skal snakke med legen neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...